Събитията могат да увеличат печалбите и продажбите, да изградят твоята марка, да разпространят информираността за компанията и какво правиш, да установят връзки между теб и твоите клиенти или общност. Независимо дали събитието е концерт с участието на Maroon 5 или е образователна конференция за маркетингов софтуер, тя е важна за бизнеса ти и (дори ако още не го знаят) за твоите клиенти.
Въпреки че съществуват вековни методи за популяризиране на различни събития, социалните медии се доказаха като невероятно мощен инструмент за повишаване на посещаемостта.
Резултатите са особено впечатляващи, като се има предвид, че по-голямата част от промоциите направени в социалните медии, струват нищо или сравнително малко, особено в сравнение с по-традиционните форми на реклама.
Каквото и да предстои за теб, запомни тези 6 съвета, за да увеличиш посещаемостта на събитието с маркетинг в социалните медии. Докато бях член на Клуб Маркетинг, всички събития, които организирахме следваха тези стъпки, когато стартирахме тяхното промотиране.
1️⃣ Създай Facebook събитие… и след това го сподели навсякъде
Когато наближава времето за събитието, първата стъпка, която трябва да предприемеш, е да създадеш Facebook event за него.
Събитията във Facebook са един от най-добрите инструменти, тъй като те не само ще ти помогнат да разпространиш информацията за това, което предстои, но и да предоставиш на потребителите ценна информация, която им е необходима, да си взаимодействат и да отговарят директно на коментари и въпроси от потенциални участници, но ще ти позволи и да натрупаш социално доказателство в платформата.
Това означава повече видимост и когато всеки види, че техните приятели се интересуват или са цъкнали „Отивам“, те също ще искат да го проверят. Количеството информация, което може да предоставиш на потенциалните участници е фантастично.
Потребителите могат да кликнат върху адреса и да видят мястото на събитието (ако има такова) на карта, която може да им даде указания, а ако продаваш билети или се изисква регистрация, можете да сложиш призив за действие (CTA) и връзка, която насърчава хората да кликат.
Когато създаваш събитието си, е важно да попълниш всички информационни полета напълно. Увери се, че името е описателно и съдържа малко кликбайт. Избери добър видеоклип или снимка и винаги категоризирай ивента. Категориите ще помогнат на събитието да се появи в съответните търсения.
Що се отнася до релевантните търсения, ключовите думи също ще са нещо, което трябва да добавиш, въпреки че не са необходими. Това ще помогне да се покаже в търсенията, като ти помага да намериш целевата си аудитория.
Друг чудесен начин за повишаване на видимостта е добавянето на съ-домакини към събитието. Ако това е съвместно усилие, добавяне на събитието към страницата им увеличава вероятността те да го споделят с аудиторията си.
След като събитието във Facebook се пусне – започни да го свързваш с други социални медийни платформи, като пращаш толкова трафик към него, колкото е възможно. Twitter, Instagram, LinkedIn, дори Snapchat и Pinterest.
Можеш да използваш имейл маркетинг и сайта си за допълнителен трафик към вече създаденото събитие.
2️⃣ Публикувай постове често
Вече си публикувал своето събитие във Facebook и сега е важно активно да го популяризираш. В идеалния случай събитието е добре да бъде създадено най-малко един месец предварително, за да има достатъчно време за действие.
Когато публикуваш информация за събитието си, не питай само „Направихте ли си резервация?“. Вместо това, фокусирай се върху създаването на съдържание, което всъщност кара хората да искат да дойдат.
Покажи им поглед зад кулисите на това как настройваш всичко или подреждаш; дай им поглед върху храната или разговаряй с хора на предишни ивенти и ги публикувай. Обясни какво ще предложиш и защо е мястото, което трябва да бъде посетено и винаги поставяй CTA в публикацията.
За да постигнеш най-добри резултати, смеси това с другото си регулярно планирано съдържание. Искаш да създадеш интерес, а не да публикуваш толкова много, че в крайна сметка да направиш твоята аудитория апатична.
Следи постовете си и се увери, че поддържат относително стабилни нива на ангажираност, за да видиш дали трябва да коригираш честотата на публикуване.
3️⃣ Промотирай с хаштаг
Докато хаштаговете не са все още толкова популярни във Facebook – те са „валутата“ в Twitter и Instagram, както Гари Вайнерчук обича да се изразява. Наличието на hashtag за популяризиране на събитие ще улесни това. След като хората започнат да го използват сами, той може да се използва за генериране на разговор и вълнение около събитието ти, както и за безплатна реклама, която има потенциал да стане вирусна.
Колкото повече се разпространява хаштагът и съдържанието на твоето събитие, толкова по-голямо е създаването на свръхспектакъл, тъй като повече хора разбират за него, което води до по-голяма посещаемост на предстоящия ивент.
Дори по-добре – ако тага се покачи, той става показател за ангажираност, който ще може да проследяваш на различни платформи. Ще може да получиш представа за това какво потребителите говорят за събитието и какъв отзвук получава.
Също така трябва да използваш хаштаговете ориентирани към достигането и интереса, за да се хареса на целевата ти аудитория. Хостваш събитие за храна във Варна? Използвай #VarnaFood. Това ще даде тласък на твоите публикации в Twitter и Instagram, като ги постави пред повече членове на целевата аудитория.
4️⃣ Започни от рано
Помисли колко много работа отива в рекламирането на почти всеки един филм, който излиза по кината – започваш да получаваш малки фрагменти от тийзърите през определено време за някои от най-големите филми.
Когато започнеш да създаваш събитие, публикуването на тийзър в сайтовете може да предизвика интереса на потребителите, дори и ако това е просто нещо като „Имаме нещо планирано за октомври… Можи ли да познаете какво е това?“ Може да генерираш много дискусии и любопитство.
Публикуването на подходяща информация и актуализации, когато стане възможно, може да помогне за изграждането на интерес и ангажираност, и колкото по-дълго информацията е там, толкова по-скоро хората ще могат да те резервират в графиците си.
За да запазиш нещата интересни и с достатъчно време за популяризиране на събитието, може да разпространяваш постове и информация в различни платформи по уникален начин. Може да използваш Twitter и Instagram, за да разработиш хаштага, Linkedin и Facebook, за да създадеш страници и раздели посветени на събитието и YouTube да разпространиш видеоклипове за това, което предстои.
5️⃣ Пусни рекламни кампании за повече достигания
Когато искаш колкото се може повече хора да видят твоите публикации – не боли да пуснеш платена реклама, за да увеличиш видимостта, да увеличиш ангажираността и дори да повишиш посещаемостта на ивента.
Facebook Ads и Instagram Ads са сред най-добрите платформи с голям избор, когато става въпрос за реклами в социалните медии, но те не са единствената възможност. Twitter Ads наскоро са подобрили своята платформа, за да ти дадат по-голяма гъвкавост при насочването, а рекламите в LinkedIn са феноменален избор за B2B и професионално ориентирани конференции.
Когато става въпрос за повишаване на посещаемостта на събития с реклами във Facebook, може да избереш целта „Engagement“ и след това да избереш да оптимизирате за „Event Responses“.
Това дава приоритет на показването на рекламата ти на потребители, които най-вероятно ще си взаимодействат със събитието. Когато хората си взаимодействат с твоето събитие, техните последователи често го виждат, което може да накара хората да говорят за него.
6️⃣ Конкурси за увеличаване на шума около ивента
Вече не може да използваш конкурсите за получаване на множество лайкове, но все пак можете да ги използваш, за да увеличиш посещаемостта на събитието.
Конкурсите в социалните медии са чудесен начин да получиш нови последователи, да увеличиш ангажираността и – в този случай – да увеличиш популярността на събитията.
Независимо дали предлагаш безплатни билети, безплатни ястия, пропуски зад кулисите или безплатна риза от събитието, всеки обича нещо безплатно и адреналина, който идва с шанса да спечелят нещо.
Хоствай конкурса на една платформа, но го популяризирай във всичките си други платформи и в списъка си с имейли, за да увеличиш участниците.
Финални думи
Използването на маркетингови тактики в социалните медии прави по-лесно от всякога да се повиши посещаемостта на следващото ти събитие, независимо от вида му.
Докато някои методи изискват малка финансова инвестиция, като например разходите необходими за пускането на Facebook Ads или даването на награди за победителите в конкурса, повечето от тези съвети за повишаване на ангажираността струват много малко, ако изобщо струват нещо (освен време).
Всички те са интелигентна инвестиция, тъй като могат да бъдат използвани не само за да привлекат целевата ти аудитория, но и да ги удари с органични и PPC кампании, които са пълни със социални доказателства и ангажираност за увеличаване на вероятността за по-голяма посещаемост като цяло.