От известно време си мисля няколко неща свързани с определението на думата „бранд“ или „марка“.

Ще споделя какво се казва за значението на бранда в Уикипедия:

От основно значение е процеса на позициониране на марката както и постигането на диференциация на пазара. Без марката, потребителите едва ли биха направили разлика между конкурентни продукти. Производителите (или доставчиците на услуги) се конкурират основно с намаляване на цените. Брандингът им дава допълнителна възможност да се конкурират и въз основа на други характеристики на продукта, освен цената. Ако потребител възприема за себе си марката като допълнителна стойност, той би бил готов да плати за нея, вместо за нейните конкуренти. Тази разлика в цената може да достигне десетки проценти, и се нарича „първокласна марка.“

Все повече и повече попадам на различни инфлуенсъри, които пускат собствени продуктови линии и ги кръщават със странни имена. Нека избегна частта, че имената са странни. По-необичайното (за мен) в случая е, че тези имена са от сорта на: „нещо си, нещо си, бранд“,

  • MnogoGotinBrand
  • ЧикиРикиБранд
  • BRANDЪ

… и всякакви такива, които успях лично аз да измисля за 0,5 секунди.

Истината е, че нямам никакъв проблем със самите имена. По-скоро се дразня от това, че според мен, като човек, който се занимава от няколко години с маркетинг, понятието „бранд“ и „марка“ започват да се бъркат.

Знаеш ли, че преди години точните ключови думи бяха хит в Google. Сега, в днешно време, търсачката предпочита брандирани ключови думи, думи, включващи името и слогана на компанията.

За мен това значи, че за да изградиш успешна марка, тя трябва да се наложи във времето. Трябва да започне да става разпознаваема и да събира погледите. Трябва доста хора да са я тествали и да кореспондират с нейните ценности.

Марка се изгражда с години. Марка се развива с много работа, много усилия и много пот.

Не мога да приема, че всеки „инфлуенсър“ в нета, който иска да монетизира аудиторията си, пуска мърч и й дава някакво шикозно име, с което смята, че продуктите ще вървят като топъл хляб.

MarketingZeus е онлайн от почти 2 години и не бих могъл да кажа, че още от първия ден сме били „бранд“. Имахме нужда от доста време упорита работа, за да превърнем сайтът в марка, която се чете от хиляди хора не само в страната, но и в чужбина.

Брандът не се изгражда просто като му сложиш „бранд“ към името. Не е толкова просто. Марката е нещо много по-голямо. Истински добрият брандинг различава необикновените продукти от обикновените. Иначе как ще различим тениска 1 от тениска 2? Под бранда, който носят, разбира се.

Не искам този бърз писмен rant да звучи като хейт за „инфлуенсърите“. Въпреки, че ги слагам в кавички. Да, просто не мога да приема факта, че всеки, който мисли, че има влияние в интернет, пуска бранд, успешен бранд… И смята, че е толкова лесно и простичко. Просто слагаш „…..бранд“ към името и готово. Voila!

About the Author: Аптраил Халил

11d950e97812372bff82f112c06640b8?s=72&d=mm&r=g

Leave A Comment

Големи брандове, които ни се довериха

PR Transparent
Sevastopol dolphin
Soccer Court Logo Template
PrognoziraiMe logo white
sportmax logo 600 600 e1652873788468
novo logo

Ще се радваме да помогнем.

Свържи се с нас и нека заедно започнем дигиталната трансформация на твоя бизнес.