Сет Годин понякога е наричан „най-добрият предприемач на информационната ера“. Той е автор на 19 международни бестселъра, които танцуват върху фините линии на маркетинга, бизнеса и културата.

Сет Годин пише всеки ден. Неговият блог е един от най-известните блогове в интернет с милиони гледания месечно. Можете да се абонирате за неговия безплатен бюлетин, да се запишете в алтернативна MBA и да започнете един от майсторските му класове в Udemy.

Модерният маркетинг със Сет Годин е широко популярен клас в Udemy с повече от 2000 студенти. Цената за записване е $229 (199,99 €), а курсът се предлага в 45 видеоклипа, което означава 6 часа материал.

Всяка стотинка похарчена за прозренията на Сет Годин, е добре похарчена сума. Идеите на Сет могат да ви помогнат да изведете бизнеса си на преден план срещу конкуренцията. Ето трите ми най-ценни прозрения от майсторския му клас.

Маркетингът е свързан с промяната…

Бизнесът и маркетингът са свързани с промяна. Единствената константа в живота е промяната. В противен случай работата ви може да стане скучна.

Трябва да създадете промяна, за да подобрите себе си, своя продукт и работната култура с своята организация. В този контекст промяната означава по-добро. Но какво точно е по-добро?

По-доброто е в очите на наблюдателя, според Сет Годин. Само вашата публика може да ви каже кое е по-добро. Вие произвеждате неща, съдържание и услуги за други – винаги за други.

Най-големият враг е посредствеността. Повечето фирми създават средни продукти, за да достигнат до средна аудитория.

Никой не иска да купува среден майсторски клас. Никой не иска да гледа средностатистически филм. И никой не иска да чете средностатистическа книга или публикация в блог. Вашият враг е посредствеността и трябва да се промените и да предоставите по-добра стойност на клиентите си.

Микро ниша за MVA

Преминаването към ниша е по-важно от всякога, според Сет Годин. Минималната жизнеспособна аудитория (MVA) е вид аудитория, която се нуждае от изключително специфични продукти. Можете да създавате неща с ширина 1 инч и дълбочина 10 мили.

Компаниите, които се опитват да обслужват всички, често не обслужват никого. Адвокатските кантори с пълно обслужване са грешният вид адвокатски кантори, които да наемете за конкретен проблем, казва Годин.

Компания от 2000 души може да се специализира в една област и да доминира на пазара. Една и съща големина компания трудно може да бъде лидер в мисълта  на потребителите в 20 индустрии.

Когато познавате своя потребител, тогава можете да произвеждате точно това, от което се нуждае той. Ако знаете как да създадете нещо ценно само за трима души на тази планета, тогава създавайте само за тях. Microniching създава повече стойност за потребителите и в крайна сметка носи повече награди.

Творците често се страхуват да обслужват такова малцинство, защото ще бъдат органичени, ако провалят тези трима души. Не е нужно да се грижите толкова много за широката аудитория, защото винаги има някой друг, който да заеме мястото на изгубените потребители. Уменията ви трудно може да се подобрят, когато обслужвате всички.

Психографики

Сет Годин е изобретател и пионер на нови термини в бизнеса и маркетинга. Със сигурност ще научите нещо ново за света около вас всеки път, когато го слушате или четете.

Демографията е остаряла и съвременните търговци се фокусират върху психографията, според Годин. Психографията е социално изследване за начина на живот, нагласи, стремежи, интереси и ценности на аудиторията.

Може да не сте като другите хора на вашата възраст. Може да сте различни от вашите сънародници. Не съм като другите почти 30-годишни, но съм като някои 20-годишни. Не се интересувам какво точно правят всички от моето поколение – може би не се интересувам от това, което правят повечето от моето поколение.

Демографията е по-малък фактор при определянето на потребителите и създаването на ценни маркетингови стратегии.

70-годишните баби, които обичат спортни коли, може да избягат от демографския радар. Но Интернет на нещата ви дава възможност да намерите и да се насочите към конкретни личностни черти.

Психографията предлага перфектни инструменти за намиране на минимална жизнеспособна аудитория и създаване на постоянна промяна във вашата област.

Накратко…

Майсторският клас на Сет Годин е разумна инвестиция, дори след като прочетете тази статия. Курсът е пълен с повече стойност, отколкото можете да намерите в годините на изучаване на маркетинг. Като човек, който е имал досег до маркетинг специалност в университета, който завърших – мога да го кажа от сърце.

В личен план трите най-ценни прозрения от този курс са:

  • Маркетингът е свързан с промяна
  • Микрониша за минимална жизнеспособна аудитория
  • Използвайте психографики, за да откриете правилната аудитория

Сет Годин променя начина, по който виждате света около вас. Той предизвиква статуквото във всяка минута от уроците си. И можете веднага да приложите тези идеи на практика.

Маркетингът не е същото като рекламата и можете да създадете стратегия, която да изглежда лесна и морално правилна. Вие не крещите за вашия посредствен продукт от покривите на офисите си. Вие продавате емоция и нещо важно!

About the Author: Аптраил Халил


Leave A Comment

Големи брандове, които ни се довериха

Ще се радваме да помогнем.

Свържи се с нас и нека заедно започнем дигиталната трансформация на твоя бизнес.