Hi, my name is, what? My name is, who? My name is, (chka-chka)… Останалото го знаеш.

И именно това имам предвид, просто знаеш какво следва нататък в текста. Още от самото начало Маршал Брус Матърс пусна марката Еминем върху нас с неговия безкомпромисен, разказващ за историята сингъл, който пееше искрено и със страст. Всички ние знаем за неговия учител по английски, за интересните навици на майка му, как Доктор Дре го взима под крилото си и за плановете му да бъде световноизвестен рап изпълнител.

Бях закачен и исках да разбера повече неща за бандата на Еминем и още повече за този хипнотичен рапър от Детройт. Музиката му за мен е нещо уникално. Той самият е феномен в музиката. Не случайно е смятан за най-великия рапър роден някога. Чувствам, че брандът „Еминем“ е някак си свързан с мен. Не знам точно как и защо. Просто съм пленен от това, което прави!

Гледайки назад (с моята стратегическа глава), Маршал Матърс е бил истински маркетингов гений. Еминем има емоционално задвижвана история, която е ясно изяснена и ангажира аудиторията. Той ме накара да повярвам в него, мога да почувствам болката му и да споделя стремежа и амбицията му да бъде успешен. Това също помогна и позиционира марката Eminem в това, което е сега в този претъпкан пазар.

Използвайки същата тази стратегия, брандовете могат да превърнат своята аудитория във фенове не с високобюджетни реклами в социалните мрежи, а по-скоро чрез отворени, честни и емоционални истории, които феновете могат да свържат със самите себе си.

Най-добрите марки знаят какво представляват и са създали честна, емоционална история от самото начало. Нещо повече, тази история може да бъде разказана от всеки служител (като elevator pitch) в рамките на 30 секунди.

Тази идея бе изявена блестящо от Саймън Синк в TED Talk през 2009 година – „Как истинските лидери вдъхновяват действие„. Саймън излага принципа, че компаниите трябва да започват със „Защо?“. „Защо“ е основната вяра в бизнеса. Това е причината за съществуването на бизнеса и в какво точно вярва той. Тази фундаментална вяра е изработена и разказана чрез тяхната история. Заключението на Саймън е:

„Хората не купуват това, което правиш – те купуват заради това защо го правиш. Ако говориш за това, в което вярваш, ще заинтригуваш тези, които вярват в това, което и ти самият.“

Всъщност какво точно е брандинга? Брандинга е емоционалната връзка между компанията и неговата целева аудитория.

Бъдещето е светло – бъдещето е оранжево (Orange)

Подходът за разказване на истории е използван първоначално с огромен успех през ранните години на 90-те от Wolff Olins, който помага за основаването на мобилната компания Orange във Великобритания. По това време мобилните телефони все още не са били нормални и  се използвали главно от банкери, агенти по недвижими имоти или технологични ентусиасти. Техните конкуренти по онова време се фокусирали върху технологията, а това са били имена като Cellnet и Vodafone. Orange преобразува пазара, като създаде марка, която няма нищо общо с технологията и всичко свързано с откритост, простота и оптимизъм. Тази простота беше отразена в дизайна и рекламите им. Не се говореше за „200 часа безплатни разговори“ или снимки на мобилни телефони, а просто за думата „HELLO“ в емблематичната им оранжева и черна цветова схема. Orange се фокусират върху свързването на хората, като им дават възможност да разкажат своите истории.

Напоследък, както Orange, така и Airbnb води пазара, не просто като предлага алтернатива на хотелските стаи, а като продава история на преживяванията. Airbnb предлага възможност да живеем и да изживеем истинския живот в града, а не в деликатна хотелска стая на добре потъналия туристически маршрут.

Разбира се, историята на марката трябва да бъде подкрепена от добри продукти, симпатични служители и да не може да се покрие с лоши маркетингови екзекуции, но както и с Eminem, историята на марката може да вдъхнови, мотивира и да се свързва с аудиторията, както и да има трайно въздействие върху потребителите.

About the Author: Аптраил Халил

11d950e97812372bff82f112c06640b8?s=72&d=mm&r=g

Leave A Comment

Големи брандове, които ни се довериха

PR Transparent
Sevastopol dolphin
Soccer Court Logo Template
PrognoziraiMe logo white
sportmax logo 600 600 e1652873788468
novo logo

Ще се радваме да помогнем.

Свържи се с нас и нека заедно започнем дигиталната трансформация на твоя бизнес.