Знаеш, че рекламата във Facebook е един от най-добрите начини за генериране на трафик и продажби към нашия бизнес. Това важи и за хазартния сектор, въпреки че в него е забранено да се рекламира дейността на фирмите.

Но преди да продължим, нека видим какво е „хазарт“ според Закона за хазарта на Република България.

Хазарт е всяка игра на случайността, в която има залог и може да се получи печалба или да се загуби залогът!

Закон за хазарта

Важно е споменем, че у нас рекламата на хазарт и всички негови присъщи – е строго забранена. Нека отново цитираме Закона за хазарта.

Забранява се пряката реклама на хазартни игри, включително рекламата на такива игри, насочена към малолетни и непълнолетни лица, както и изпращането на непотърсени електронни съобщения на неограничен брой лица, в които се съдържа информация за хазартна игра.

Закон за хазарта

Дори и да имаш афилиейт сайт за футболни прогнози (например), нямаш право да подканваш своите потребители да се регистрират в съответните букмейкърски къщи и да залагат парични средства.

Разбира се, какво значи „пряка“ и как точно да тълкуваме тези изречения остава загадка и точно въпрос на интерпретация.

Въпреки изброеното горе, много вероятно, ако си част от този сектор, да опитваш да развиваш своя бизнес в дигиталното пространство. Най-познатите канали за генериране на продажби и трафик, разбира се, са Facebook Ads, Google Ads & SEO.

Както вече споменах, „пряката“ реклама на хазартни игри е забранена! Но какво можеш да рекламираш, ако все пак си част от този тип бизнес? Според Държавната комисия по хазарта, се допуска обявяването на:

  1. наименованията на игрите;
  2. регистрираната търговска марка на организатора;
  3. резултатите от игрите и спечелените печалби;
  4. тегленията на тиражите.

Наличието на маркетинг стратегия и бюджет за този тип бизнес също е от съществена важност, тъй като конкуренцията в този сектор е ожесточена. Както вече споделих малко по-горе, Facebook Ads е един от основните ни инструменти и източници на трафик.

Разбира се, Facebook също гледа хазартните игри по особен начин и пускането на реклами в тяхната платформа изисква изпълняване на допълнителни действия. С други думи, ако имаш хазартен бизнес и искаш да споделяш на аудиторията си какви печалби раздаваш за даден период, е нужно да минеш така наречената real money gaming процедура на Фейсбук, за да продължаваш да го правиш регулярно.

Но как да преминеш през тази процедура и да продължиш да пускаш реклами на своето казино или игрална зала?

Първото нещо, което ще забележиш е, че рекламите ти не се одобряват автоматично и препратката на съпорта на Фейсбук ще бъде: „Обърнете внимание на Advertising policy“. Това е един от най-честите им отговори.

Второто нещо, което след това трябва да направиш е да стартираш кандидатстването по процедурата за real money gaming, за да продължиш да обявяваш гореспоменатите допускания от Закона.

Отново, нека уточним, че всеки който иска да рекламира хазарт във Фейсбук, трябва да изпрати писмено запитване към платформата.

Това може да стане чрез тази страница за кандидатстване – Online Real Money Gaming Onboarding Application Form.

Изключително важно е всяко поле да бъде попълнено възможно най-прецизно, за да може релевантния фейсбук екип да му обърне нужното внимание и да одобри процедурата най-бързо.

Преди стартиране на попълването, трябва да изтеглим два файла – RMG Questionnaire & Non-US Facebook Ireland – Addendum (тъй като за нас важат техните регулации за Европа/Ирландия). Addendum файла трябва да бъде разпечатан и попълнен от собственика на компанията, която ще бъде рекламирана. Докато въпросника може да бъде попълнен и без разпечатване.

Важно е след като попълниш и двата документа, да ги качиш в системата за кандидатстване за RMG.

Как да попълниш Real Money Gaming апликацията най-прецизно?

Както вече споменах – много е важно формуляра да бъде попълнен изключително прецизно. За това в следащите редове ще споделя как да го направиш, за да нямаш проблеми от страна на Фейсбук.

  • Operating Organization’s Name: Името на организацията, която рекламираш и откъдето ще се пускат реклами. В нашия случай ние използвахме както юридическото лице на фирмата, така и наименованието на самата страница във Фейсбук.
  • Account ID(s) : Идентификационен номер на акаунта, откъдето ще се пускат рекламите.
  • Instagram Handle/Username: Инстаграм профил, ако има такъв.
  • Facebook Page ID: Идентификационен номер на рекламираната страница.
  • Region(s) Targeted: Регионът/страната, която ще таргетираме в рекламата си.
  • URL/Domain: Домейнът/сайтът, който ще използваме, за да пращаме трафик.
  • Email ID of FB representative: Имейл на Фейсбук представител, ако имаш такъв. Ние използвахме наш имейл, тъй като нямахме имейл на Фейсбук служител, който да използваме.
  • Comments: Ако смяташ, че има друга важна информация, която искаш да споделиш на Facebook, в тази част може да го направиш, като съветвам да бъдеш максимално подробен.

Като цяло съветвам да бъдеш максимално подробен при попълването на въпросника и формата за коментар, тъй като това ще помогне много на релевантния фейсбук екип да вземе своето решение възможно най-бързо и адекватно.

Веднъж когато всичко е попълнено и изпратено – следва да се чака отговор от support-а на Facebook. Възможно е екипът да има допълнителни въпроси, които ще иска да разбере. Отговори им, за да продължи процедурата напред.

Ако всичко е наред – би следвало да получиш одобрение и да можеш да пускаш реклами на хазарт във Facebook в бъдеще.

Ако имаш някакви допълнителни въпроси или мнение по статията – ще се радвам да ги обсъдим в секцията за коментари.

About the Author: Аптраил Халил


Leave A Comment

Големи брандове, които ни се довериха

Ще се радваме да помогнем.

Свържи се с нас и нека заедно започнем дигиталната трансформация на твоя бизнес.