LinkedIn може да се похвали с над 850 милиона потребители в световен мащаб, като 40 процента от посетителите се ангажират със страница всяка седмица.
У нас много маркетинг специалисти и бизнеси все още опипват почвата и не смеят твърде много да опитат професионалната мрежа като канал за своите активности онлайн. Но истината е, че LinkedIn представлява огромна възможност за компаниите, които решат да го включат в своя маркетинг микс, особено ако говорим за B2B.
В тази статия ще обърнем подробно внимание на LinkedIn – професионалната социална мрежа. Ще минем през алгоритъма, рекламите, добрите практики и всичко, което можем да използваме за своя LinkedIn маркетинг.
Проектиран да улеснява професионалните връзки, LinkedIn може да бъде една от най-добрите платформи във вашия маркетингов арсенал – ако знаете как да го използвате.
➡ 1-ва част – Как работи алгоритъмът? ⬅
За разлика от YouTube и Instagram, LinkedIn ви захранва със съдържание предимно от едно място – вашата емисия.
Когато въвеждате URL адреса на LinkedIn, това е целевата страница, така че това е първото ви впечатление от цялото съдържание на платформата. С над 900 милиона членове и броя на ежедневните публикации в милиони, ако не и милиарди, няма начин да го заобиколите: подходящото съдържание е ключово. Обещанието на алгоритъма е, че ако създадете съдържание, подходящо за определена аудитория, те ще видят вашето съдържание.
Обратното е вярно за публиката: това, с което се ангажира, е това, което ще види. Ако винаги се ангажирате със съдържание, свързано с маркетинг, ще видите повече от това във вашия канал. Ако винаги публикувате за маркетинг, вашата целева аудитория неизбежно ще види повече от вашето съдържание. И колкото по-нишов е вашият подход, толкова по-добре алгоритъмът може да насочи съдържанието ви към горната част на правилните канали. Имайки предвид този контекст, всички актуализации служат за представяне на правилното съдържание пред правилната аудитория.
Вирусността не е фактор в алгоритъма
Преди алгоритъмът на LinkedIn разширяваше най-ангажиращото (вирусно) съдържание. Когато работата и личният живот се сляха преди няколко години, платформата видя приток на лично съдържание, което напомня това, което бихте видели във Facebook.
С промяната в стила на публикуване, членството и ангажираността нараснаха, но също така накараха много неподходящо съдържание да изплува в горната част на емисиите на потребителите. Така че с актуализациите на алгоритъма вирусното съдържание е по-вероятно да навреди на вашата видимост и ангажираност, отколкото да помогне, тъй като може да започне да навлиза в канали, където не е подходящо, така че да не се ангажира много повече от реакциите.
LinkedIn ще подчертае повече експертно съдържание
Платформата се стреми да подчертае повече знания и съвети, споделяни от експерти. За потребителите алгоритъмът определя какъв експертен опит е уместен, като идентифицира интересите на потребителя въз основа на информацията и активността в неговия профил.
За създателите, той разглежда нивото на ангажираност и споделя вашето съдържание, което получава като сигнал, че правите нещо, което хората искат да видят.
Коментарите, особено задълбочените отговори и продължаващите разговори, също помагат да подобрите позицията си в алгоритъма. Възползвайте се от функциите на LinkedIn, като въртележки (карусели) или видеоклипове в емисия, за да добавите повече подробности към вашите публикации.
Новите показатели за успех в LinkedIn
Новата система LinkedIn използва определени показатели за оценка на съдържанието: Уместност, Експертиза и Ангажираност.
- Уместност: Уместността на публикацията за отделна аудитория.
- Експертиза: Експертизата на автора за темата на публикацията.
- Ангажираност: Наличието на „смислени коментари“ от хора, които исторически се интересуват от темата на вашата публикация.
Като творец трябва да се стремите да проектирате съдържание, което не само да се хареса на конкретна аудитория, но и да подчертае вашия опит и да насърчи истинската ангажираност.
➡ 2-ра част – Рекламите в LinkedIn ⬅
Защо трябва да рекламирате в LinkedIn?
Готови ли сте да научите как да рекламирате в LinkedIn? Да тръгваме…
Опции за рекламиране в LinkedIn: Общ преглед
LinkedIn беше изключително ограничен с възможностите си за рекламиране, което не даваше на търговците много възможности за постигане на целите им. Но това се промени.
LinkedIn изглежда се ангажира да предостави на рекламодателите свободата, от която се нуждаят, за да създават реклами въз основа на техните специфични цели, а именно едно от следните:
- Популярността на марката
- Посещения на уебсайт
- Ангажиране
- Видео гледания
- Генериране на потенциални клиенти
- Конверсии в уебсайт
- Кандидатстване за работа
Най-често използваните цели с рекламирането в LinkedIn са генериране на потенциални клиенти, кандидатури за работа, гледания на видеоклипове и посещения на уебсайтове, но можете успешно да използвате платформата за всяко от изброените цели горе.
Защо да рекламирате в LinkedIn?
Обявявайки себе си за „най-голямата професионална мрежа в света“, LinkedIn има повече от 875 милиона членове в повече от 200 страни и територии. И тъй като единствената социална платформа, фокусирана единствено върху връзките между бизнеси, това е идеалното място за B2B маркетинг.
Без значение към каква индустрия се насочвате, ще намерите повечето от основните играчи в LinkedIn. Още по-важното е, че LinkedIn е платформа, където е най-вероятно да намерите действителните лица, вземащи решения, които търсите. Трябва да идентифицирате ръководителите на C-suite на производствена фирма? LinkedIn е мястото, където да търсите.
Опитвате се да преследвате ипотечни брокери в малки до средни фирми? LinkedIn ви позволява да направите това. Наемате нова позиция в продажбите и искате само кандидати с 5+ години опит? Познахте, LinkedIn е мястото за търсене.
Според собственото проучване на платформата, 80% от членовете на LinkedIn влияят върху решенията за покупка на своята организация, те имат два пъти по-голяма покупателна способност от средната уеб аудитория и са ШЕСТ пъти по-склонни да преобразуват. Така че отново, ако вече не ги използвате, трябва незабавно да се качите на рекламния влак на LinkedIn.
Как работят рекламите в LinkedIn?
Използването на LinkedIn Ads е сравнително лесен процес, особено ако вече имате опит в рекламирането с плащане на клик (PPC).
За да започнете, регистрирайте се за LinkedIn Business Manager. Това ви дава едно място, от което можете да управлявате всичките си рекламни акаунти и страници. В тази стъпка можете да поканите членове на екипа и партньори, да зададете разрешения и да добавите активи. Оттам нататък трябва само да изберете цел (информираност, обмисляне или реализации), да изберете опциите си за насочване (местоположение, атрибути и т.н.), да изберете формата на рекламата си и да зададете бюджета си.
Видове реклами в LinkedIn
Въз основа на избраната от вас цел ще ви бъдат дадени четири различни типа реклами, които можете да използвате:
1️⃣ Спонсорирано съдържание
Мислете за това като за популяризирана публикация. Вие популяризирате статия или публикация от страницата на вашата компания, която се показва в емисията на LinkedIn.
Тези реклами наистина имат най-висока средна CPC, така че продължете с повишено внимание и се уверете, че съдържанието, което популяризирате е добре обмислено.
2️⃣ Текстови реклами
Това са малките реклами, които може да забележите или да не забележите в дясната странична релса на емисия на LinkedIn. Помислете за Facebook Ads около 2010 г.
Освен в дясната колона, тези реклами може да се показват под секцията „Хора, които може да познавате“. Това е мястото, където текстовото съдържание наистина може да направи или да наруши вашите рекламни реализации. Тествайте няколко различни стратегии, но наистина стигнете до целта с тези реклами.
3️⃣ Спонсориран InMail
Това е супер забавен начин за изпращане на спам към нечия входяща поща в LinkedIn. Но когато се направи правилно, той всъщност може да преобразува по-високо от всяка друга рекламна опция на LinkedIn. Тъй като тези реклами трябва да идват от личен профил, а не от брандирана бизнес страница, хората усещат, че им се продава по-малко, тъй като действително могат да комуникират с представител на бизнеса.
Само, моля, не копирайте и не поставяйте шаблони към никоя от вашите демографски данни. Уверете се и направете всеки InMail персонален.
4️⃣ Видеореклами
Тук малко разбираемо, но видеорекламите на LinkedIn помагат за популяризиране на вашите видеоклипове на вашия идеален целеви пазар. Ако имате страхотни видео клипове, редно е да ги използвате тук.
Тествайте различни видеоклипове, за да видите кой тип съдържание (тема, дължина, реален живот/анимация) ви дава най-много реализации.
Нуждаете се от помощ за размерите и спецификациите на рекламата? Ето цялата информация, от която ще се нуждаете за всеки тип реклама и цел, когато започнете да създавате реклами в LinkedIn:
- Насоки за рекламиране.
- Рекламни спецификации за динамични реклами.
- Спецификации за рекламиране на спонсорирано съдържание.
- Спецификации за рекламиране за спонсорирана InMail.
- Рекламни спецификации за динамични обяви за работа за Talent Media.
- Рекламни спецификации за текстови реклами.
- Спецификации за рекламиране с дисплейни реклами в LinkedIn.
Как да проследявате рекламни реализации в LinkedIn?
Има няколко варианта, чрез които можем да следим всичко, което се случва с рекламите и самите конверсии, които атакуваме.
Таг за информация за целия сайт
Този маркер ви дава информация за това какви действия се случват на вашия уебсайт, благодарение на вашата реклама в LinkedIn.
Подобно на Facebook пиксела, можете да инсталирате този етикет веднъж и да гледате как данните идват.
Това също няма да обърка скоростта на вашия сайт, но ще ви позволи да проследявате какво се случва на вашия уебсайт в резултат на вашата реклама в LinkedIn.
БОНУС: Можете също така да настроите реклами за пренасочване от LinkedIn, след като имате инсталиран маркер Insight и стабилен брой посетители на сайта.
Пиксел, специфичен за събитието
Този тип проследяващ пиксел е създаден по-скоро за тип обектив от водещо поколение. Да кажем, че имате формуляр, който искате някой да попълни от вашата реклама в LinkedIn, но нямате настроена или свързана страница за благодарност.
Можете да инсталирате този код и все още да имате „събитие за реализация“, проследявано всеки път, когато формулярът бъде попълнен.
Можете също да добавите проследяване на реализациите към съществуващи кампании – така че не се страхувайте от тези, които не са настроили проследяване на реализациите.
Най-добри практики за рекламиране в LinkedIn
Сега, след като знаете как можете да използвате LinkedIn Ads, нека се потопим в гайките и болтовете на това как трябва да използвате LinkedIn и да обсъдим някои най-добри практики, които да ви помогнат да постигнете най-добри резултати.
Определете вашата целева аудитория
За да ви помогнем да идентифицирате и преследвате целите, които е най-вероятно да действат най-добре за вашия бизнес, трябва да си зададете някои въпроси като:
- Коя е вашата демографска група, повече от мъж/жена, възраст/местоположение?
- Работили ли са в една и съща индустрия през целия си живот?
- Като цяло те са по-ниско ръководство или висше ръководство?
- Задържат ли се на работа и колко дълго – две до четири години за всяка позиция?
- Следват ли Ричард Брансън в LinkedIn?
Вече трябва да знаете отговорите на всички тези въпроси и ако по някаква ужасна причина не знаете, намерете отговорите.
LinkedIn предоставя на B2B търговците невероятни опции за насочване, но може да помогне на вашите реклами да се преобразуват само ако наистина познавате професионалната страна на вашата демографска група.
Да знаете как пият кафето си е чудесно за Facebook, но в LinkedIn днес трябва да знаете какво са учили в колежа, дали изобщо са ходили в колеж, и да изберете тези подходящи фактори като опции за насочване.
Забележка: Можете да привлечете много повече от главни изпълнителни директори с реклама в LinkedIn. Много фирми приемат, че насочването на реклами в LinkedIn е чудесно само за насочване към големия играч, но не е така.
Тези, които търсят работа или на позиции на по-ниско ниво с по-малко опит, дори тези, които току-що са завършили гимназия или колеж, са идеални опции за насочване на реклами в LinkedIn.
Използвайте предложенията за съдържание на LinkedIn
Създайте Lead Gen Forms (форми за генериране на потенциални клиенти)
Една от най-добрите причини да използвате LinkedIn Ads е, че ви позволява да генерирате висококачествени потенциални клиенти с доказана възвръщаемост на инвестициите (ROI). И най-добрият начин да направите това е като използвате вградените в платформата Lead Gen Forms.
Налични както за реклами със съобщения, така и за спонсорирано съдържание, те са лесни за настройка и могат да бъдат насочени към тях само чрез добавяне на призив за действие (CTA) към вашата реклама.
След като потребител кликне върху рекламата, той ще види предварително попълнен формуляр, който вече включва неговото име и подходяща информация. Изпращайки формуляра, членовете на LinkedIn могат да бъдат насочени към конкретна „Благодаря!“ страница, която се свързва с вашия уебсайт, сайт за изтегляне на електронни книги или друга дестинация.
И тъй като търговците обичат числата, Lead Gen Forms правят измерването на въздействието на кампаниите наистина лесно. Чрез вашия Campaign Manager или платформата от трета страна по ваш избор можете да генерирате отчети за важни показатели като цена на потенциален клиент, процент на запълване на формуляра и информация за аудиторията.
Ако сте в B2B, трябва да използвате рекламите в LinkedIn
За професионален или business 2 business маркетинг наистина няма нищо подобно като LinkedIn. Като предлага гъвкавостта, която искате в рекламата в социалните медии, съчетана с добра възвръщаемост на инвестициите, може да ви помогне да достигнете до вземащите решения както никога досега.
Но както повечето неща, свързани с маркетинга, не можете да очаквате чудеса да се случат за една нощ. Вероятно ще са необходими известни експерименти и фини настройки, преди да се спрете на най-добрия подход за нуждите на вашата организация.
Просто имайте малко търпение и ясна стратегия и тази мощна социална платформа ще пожъне наградите вместо вас, преди да се усетите.