За много маркетинг специалисти и търговци класирането на първа страница на Google е най-добрият знак, че тяхното съдържание е направено добре и разрешава даден проблем на тяхната целева аудитория.

Всяка SEO стратегия създавана някога, има за цел да те отведе там. Ако имаш късмета да постигнеш високо класиране, ще се насладиш на доста голямо предимство пред конкурентите, когато става въпрос за намиране на нови клиенти. Поне това е преобладаващото мнение сред съвременните търговци и SEO специалисти.

Но колко ценно е класирането на първа страница?

Teknicks анкетира повече от 1000 интернет потребители, използвайки представителен метод за вземане на проби, за да разкрият тяхното поведение при търсене в Google и да разберат колко далеч биха стигнали, за да намерят това, което търсят онлайн.

Отговорите били предсказуемо различни, но те ни позволяват да направим някои доста ясни статистически данни и заключения за SERP (страницата с резултати от дадено търсене).

За начало маркетолозите, които казват, че първата страница е единствената страница, която има значение, не са точно погрешни.

Обаче, простото създаване на страница може да не е достатъчно добро – повече от 43% от анкетираните заявяват, че няма да е много вероятно да превъртят страницата надолу, за да видят допълнителни резултати. Ако ще се стремиш високо, може и да се насочиш към самия връх. Даже е напълно редно да се насочиш именно към него…

И ако смяташ, че страница втора е достатъчно добра, може да искаш да преразгледаш тази статистика за трафика на търсачката: приблизително 56% казват, че предпочитат да опитат друга заявка за търсене или двигател, отколкото да кликнат върху втората страница с резултати от търсенето. Това е много трафик, който трябва да пропуснеш.

А що се отнася до кликванията? Страници втора и трета получават едва 5.59% от кликванията взети заедно. Процентът на трафика на Google по страница с резултати намалява драстично с всяка нова страница, върху която кликнеш.

И така, какво означават тези статистически данни за SERP за теб и твоя бизнес?

Какво могат да научат маркетинг специалистите и търговците свързано с ключови думи, класации и потребители?

Когато знаеш до каква степен хората са готови да търсят, ти имаш по-добра представа какви трябва да бъдат твоите цели. Достигането до първа страница в Google далеч не е лесно. Всъщност изисква огромна инвестиция на време и потенциално пари (в зависимост от ключовата дума, за която искаш да се класираш).

Да приемем например, че маркетологът знае, че само първите три резултата за даден термин привличат потребители. Ако те не са близо до това класиране, тогава те трябва да вложат малко бюджет за платено търсене или реклама в социална мрежа, например Facebook Ads (ако е приложимо).

Разбира се, толкова голяма инвестиция на време и пари няма смисъл за определени ключови думи, тъй като стойността на позиционирането на резултатите от Google варира. Един лесен начин да се изчисли стойността на трафика на ключова дума е да се умножат нейните приходи на кликване по броя на търсенията, които я включват и след това да се умножат по честотата на кликване. Просто не очаквай тази стойност да остане постоянна.

Също така си струва да се отбележи, че ключовите думи не трябва да бъдат основният фокус на твоята стратегия за съдържание. Алгоритъмът на Google непрекъснато се развива благодарение на машинното обучение. В същото време ключовите думи стават по-малко неразделна част от високото класиране.

Това има смисъл – ключовите думи са били полезни в ранните дни на търсене, но компютрите са се развили, за да интерпретират по-ефективно човешката реч. Затова продължи и пиши естествено, като включваш ключови думи само там, където има смисъл. Стратегии, които включват keyword stuffing от години са забранени и се водят за black hat дейности.

Актуализацията BERT, например, помага на Google да обработва думи по отношение на останалата част от изречението, а не една по една по ред. Например заявката за търсене „Можете ли да получите подновена шофьорска книжка за някой друг?“ принуждава BERT да потвърди „за някого“ да променя значението на заявката.

Това е особено важно, като се има предвид колко често хората използват гласово контролирани устройства като Alexa на Амазон или Siri на Apple. Всъщност над 25% от нашите респонденти са извършили гласово търсене и очакваме този процент да се увеличи през следващите години. За да стигнеш до първа страница, трябва да се съсредоточиш върху отговорите на тези въпроси и осигуряването на featured или rich snippets на Google.

И ако се чудиш защо говорим само за статистиката на резултатите от търсенето с Google, това е така, защото търсачката е с пазарен дял от около 92% от общия пазар на търсене.

Означава ли това, че статистическите данни за търсенето на Google са единствените, които имат значение? Не, но смятаме, че е безопасно да приемем, че поведението на Google при търсене е представително за по-широко поведение на потребителите.

Така че нека поговорим за това как можеш да се възползваш от споменатото поведение, като стигнеш до първа страница.

първа страница на Google при търсене "афилиейт маркетинг"

🏅 Стартирай с въпрос

Въз основа на предоставените от нас статистически данни за търсенето с Google (и потвърждаващи статистически данни от цялата мрежа), препоръчваме да започнеш своето SEO пътуване с въпрос: Трябва ли да се стремя към първа страница?

За да отговориш на това, ще трябва да имаш обща представа откъде започваш. Ако вече имаш доста стабилен маркетинг план за съдържание, може да не си толкова далеч. Но може би все още не си инвестирал достатъчно много в съдържание. Това не означава, че не може да започнеш – просто не планирай да постигнеш слава в резултатите от търсенето за една нощ.

Трябва също да оцениш конкурентоспособността на ключовата дума, за която искаш да се класираш, и да си реалист относно шансовете си за успех. В зависимост от това колко конкурентен е терминът, може да искаш да се съсредоточиш върху други пътища за откриване, като гласовото търсене (и не, не можем да подчертаем това достатъчно).

Може също така да проведеш проучване търсенето на твоите термини/ключови думи, за да разбереш къде погледът на потребителя обикновено отива, когато се появят резултати. Може да се окаже на един от първите три резултата, но може и да се отклони надолу по страницата.

Въпреки това, ако ще се опитваш да се класираш на страница едно, все пак трябва да се стремиш към върха, дори ако потребителите превъртят надолу (повече за това след малко).

💻 Опитай се да комбинираш SEO с Pay per click

Ако скоро не се видиш на първата страница – или някога, може да потърсиш много други пътища. Вложи малко бюджет за платено търсене, което може да бъде дори по-ефективно от органичните резултати от търсенето.

Приблизително 35% от анкетираните не били сигурни дали могат да разграничат рекламата от органичен резултат от търсенето, а хората, които кликват върху реклами умишлено възнамеряват да направят покупка. И първите три рекламни места получават 46% от кликванията върху страницата.

Въпреки това може да имаш опит и желание да постигнеш успех на първата страница по органичен път. Как? Нека да се потопим в това.

📈 Играй дългата игра

За да постигнеш високо класиране за доста конкурентен срок във всички канали, които твоите клиенти използват, ще трябва да отделиш достатъчно време. Ето върху какво да се съсредоточиш:

  • Оптимизирай своята страница с често задавани въпроси (FAQ). Страницата с често задавани въпроси за SEO може да бъде чудесен начин да увеличиш класирането си и CTR. Просто не прекалявай. Основната цел на тази страница е поддръжка на клиенти, така че бъди сигурен, че тя добавя стойност. След това може да маркираш това съдържание с помощта на схемата с често задавани въпроси и да отговаряш на условията за богат резултат.
  • Фокусирай се върху изграждането на връзки. Алгоритмите на търсачките се управляват от връзки, поради което изграждането на връзки е от решаващо значение за SEO. Изграждай изключително изобретателно съдържание, развивай взаимоотношения с други собственици на сайтове и работи върху получаването на връзки на техните страници към най-доброто ти съдържание. Професионален съвет: Фокусирай се върху качеството, а не върху количеството.
  • Бъди релевантен. Трябва да създаваш съдържание последователно и това съдържание трябва да е свежо. Редовно актуализирай старите публикации в блога и обръщай внимание на текущите събития. Новините могат да бъдат чудесен източник на вдъхновение и изграждането на съдържание около актуални теми подобрява видимостта му.

Търсачките искат да дадат на своите потребители възможно най-доброто изживяване, защото искат тези потребители да продължат да търсят. Статистическите данни за заявките за търсене в Google показват, че алгоритъмът на технологичния гигант непрекъснато се подобрява, което води до по-подходящи резултати и по-полезно съдържание.

Хората искат бързо да намерят това, което търсят. Ако искаш те да те намерят на първа страница на Google, увери се, че и твоята стратегия непрекъснато се развива. Моментът, в който спреш да опитваш, е моментът, в който се плъзваш на втора страница.

Големи брандове, които ни се довериха

PR Transparent
Sevastopol dolphin
Soccer Court Logo Template
PrognoziraiMe logo white
sportmax logo 600 600 e1652873788468
novo logo

Ще се радваме да помогнем.

Свържи се с нас и нека заедно започнем дигиталната трансформация на твоя бизнес.

Пиши ни