Ако сте редовен потребител на социалните медии, вероятно сте попадали на пич облечен в костюм и със слънчеви очила – лице на бивш световен шампион по кикбокс, превърнал се в собственик на клуб за webcam момичета Андрю Тейт. Може би сте виждали лицето му и сте го чували да излага някои от своите противоречиви и често комедийни възгледи.

И в такива моменти със сигурност ще питате кой всъщност е Андрю Тейт и защо лицето му е навсякъде в интернет?! Вероятно сте разбрали, че той е много богат (Тейт казва, че богатството му струва поне 300–350 милиона долара), поради което може постоянно да налага своя суперавтомобил Bugatti Chiron на нас бедните „броки“ (дума на Тейт за хора, които не са мръсно богати), но това само по себе си не обяснява защо марката Andrew Tate е разпръсната из нашите потоци в социалните медии.

Популярният американски комик Андрю Шулц повтори това чувство на объркване относно скорошната слава на Тейт, когато го обсъждаше в своя подкаст Flagrant. Шулц разговаря със своите съ-домакини за това кой всъщност е Тейт и как съименникът на Шулц е успял да доминира в света на социалните медии до безпрецедентна степен. Инфлуенсърът Майк Майлак (половината от популярния подкаст Impaulsive) говори от името на Шулц и много от нас, когато наскоро отиде в Twitter, за да се оплаква от привидната вездесъщност на Андрю Тейт в живота ни.

 

Имаше вълна от статии, които имха за цел да обяснят кой е Андрю Тейт (тук, тук и тук има няколко доста добри селекции). Тази статия ще предостави кратка биографична история на Тейт, но основната й цел е да проучи как точно Тейт е успял да постави лицето си пред толкова много очни ябълки и по този начин да се превърне в маркетингов гений в ерата на социалните мрежи.

 

Кой е Андрю Тейт?

Емори Андрю Тейт III е роден в Чикаго, Илинойс през 1986 г., но се премества в Лутън, Англия на единадесетгодишна възраст. Баща му, когото Тейт често споменава и говори за важната роля, която е изиграл в развитието му, е шахматистът от световна класа Емори Тейт.

Андрю казва, че самият той е бил много добър шахматист като дете и уменията, които е научил от шаха, са му помогнали през целия му живот. Тейт казва, че се е справял доста добре в училище, като е получавал добри оценки на изпитите си в гимназия по английски език, но не е отишъл в университет, въпреки че му е било предложено място да учи бизнес науки. Той напуснал образованието, за да се опита да стане световен шампион по кикбокс заедно с брат си Тристан.

Успява да изпълни мечтата си, като в крайна сметка става световен шампион по кикбокс на ISKA и шампион на Enfusion Live, като се пенсионира през 2017 г. с рекорд 87–09. Тейт споделя, че се е оттеглил от кикбокса, защото не е имало достатъчно пари, които да се правят в спорта, и е искал да използва цялото време, което е прекарал в тренировки, за да се занимава с по-доходоносни начинания. Тейт се е опитвал да печели пари от много различни начинания през младостта си – дори е имал кратък престой като дилър на наркотици – но в крайна сметка е успял да направи богатството си, основавайки „Webcam Model Studio“ с брат си. Този вид студио е стриптийз клуб с оскъдно облечени жени — „момичета пред уеб камери“– лудуват пред камера, за да могат клиентите да ги гледат от цял ​​свят.

Андрю Тейт твърди, че той и брат му са наемали свои бивши приятелки, за да стартират Webcam Studio и са стигнали до момента, в който са наели седемдесет и пет жени, работещи на четири различни места.

Тейт казва, че тази империя в разцвета си им е изкарвала около четири милиона долара всеки месец. Студиата за уеб камери дадоха на Тейт и брат му достатъчно капитал, за да инвестират в други бизнес начинания, като акции и криптовалута, а също така им помогнаха да закупят казина в текущата им страна на пребиваване Румъния, където Тейт изглежда са избрали да живеят поради влиянието, което богатството им дава върху полицията и съдебната система.

Богатството им също им помогна да увеличат присъствието си в социалните медии, правейки видеоклипове с добро качество в YouTube в Tate Speech и Tate Confidential, където братята демонстрират своите често противоречиви възгледи за случващото се по света. Богатството на Андрю Тейт също му помогна да развие следващия си голям доход – серия от онлайн курсове наречена Hustler’s University, който има селекция от клипове, предназначени да помогнат на хората да правят пари чрез средствата на 21 век (напр. афилиейт маркетинг, криптовалути, дропшиппинг, маркетинг в социалните мрежи и т.н.).

Към момента на писане Андрю Тейт твърди, че е успял да привлече 124 000 абонамента за своя университет, който таксува студентите на месечна база за членство от $49. Той успява да направи своите онлайн курсове толкова популярни благодарение до голяма степен на гениалните си маркетингови способности, които сега ще разгледаме по-подробно.

Защо Андрю Тейт е маркетинг гений?

Като прочетете всяка една тактика, която изпълнява, за да стане най-търсената личност в интернет, ще разберете, че способностите на Андрю Тейт определено са страхотни. Това не е нещо, което може да се изпълни за една нощ.

Тейт е много добър в продаването на лайфстайл

Андрю Тейт използва живота си като пример за това какво могат да постигнат онези, които следват съветите му и приемат неговата марка.

Той непрекъснато демонстрира ползите от своето богатство в канала си в YouTube и говори за тези предимства в интервюта – петзвездни хотели, частни самолети, суперавтомобили, привлекателни жени и луксозни часовници, за да назовем само някои от бляскавите части от ежедневието му, които той показва, за да убеди хората, че трябва да го слушат, ако искат живот като неговия.

Неговата поредица в YouTube „Tate Confidential“ е основно бляскава реклама за неговия охолен начин на живот – видеоклиповете са толкова популярни, защото привличат хора, които желаят и те да могат да живеят подобен охолен живот. Тейт се опитва да убеди хората, че когато купуват неговите продукти, като курс в Hustler’s University, те инвестират в процес, който в крайна сметка ще им даде живот като неговия.

Тейт знае, че е лицето на своя бранд

Всеки път, когато Андрю Тейт се появява публично, той е много добре облечен, говори уверено и ясно и никога не изглежда зле подготвен. Независимо дали става въпрос за интервю в YouTube, подкаст или част от собственото му съдържание в социалните мрежи, той винаги е изключително изпипан. Тейт непрекъснато се опитва да представи картина на успех, богатство и увереност, така че хората автоматично да свързват тези качества с неговата марка.

Андрю Тейт е страхотен оратор

Няма съмнение, че Андрю Тейт е страхотен в говоренето. Той говори ясно, уверено, красноречиво и интелигентно, но и с хумор в добре подбрани моменти. Всички тези качества помагат на Тейт да бъде убедителен в това, което казва, поради което се справя толкова добре в онлайн дебатите.

Съвсем наскоро той успя да изпревари най-алфа водещия на подкаст Дейвид Портной в подкаста BFF. Тейт имаше отговор на всички критики, отправени срещу него, и остана спокоен и учтив в отговорите си. Гледането на някой, който се справя толкова добре с критиката, прави съдържанието много забавно.

Дори ако не сте съгласни с всичко, което казва, вярвам, че това е причината дебатите на Тейт да се гледат от толкова много хора. Тейт е направил много интервюта с хора, които се противопоставят на възгледите му и не се страхуват да го предизвикат (това интервю с Чиан До е особено добър пример) и винаги се справя доста добре – почти винаги има добре обмислени и артикулирани отговори на критиките, отправени срещу него.

Тейт често трябва да се справя с критики, че Hustler’s University е някаква измама или пирамидална схема, и той се справя добре в отговорите си. Готовността на Тейт да отговори на критиците показва, че марката му няма какво да крие и той е уверен в своя продукт, като всичко това е привлекателно за потенциалните клиенти.

Самият Андрю подчерта важната роля, която уменията за ораторство играят, за да ви помогнат да успеете в живота, когато в епизод от неговия подкаст Emergency Meeting той отговори на въпрос на много заможен човек (печелещ £45 000/$54 000 на месец), питайки Тейт как може допълнително да се подобри още повече. Тейт каза на зрителя да се опита да подобри своята реторика и приписа на собствените си ораторски умения способността си да се справя добре в дебатите.

Тейт подчертава тук как дори богатството не може автоматично да ви купи влиянието, което добрите умения за публично говорене могат да ви дадат, което е нещо, върху което трябва активно да работите, за да се развиете още повече.

Той е забавен!

Когато Андрю Тейт беше интервюиран в подкаста Your Moms House, той накара американския комик Том Сегура да избухне в смях, като почти изплю кафето си в процеса. Всичко това, защото Тейт беше обяснил как желае повече от своите партньорки ще се държат като „роботи“.

Трябва да призная, че и аз почти изплюх собствената си напитка, когато чух обяснението на Тейт, беше смешно!

Смехът на Сегура накара съпругата му, колега комик и съ-водеща на подкаста Кристина Пазицки, да каже на Тейт – „Имали сме световноизвестни комедианти, които са седели срещу нея и никой от тях не я е накарал да изплюе кафето през устата си“.

Хуморът има голямата сила да привлича хората към вашата марка. Дори хора, които не се интересуват прекалено от това, което продавате или които не са съгласни с всичко, което казвате, те пак могат да бъдат привлечени от хумора. Вярвам, че това се случва с Андрю Тейт – хуморът му привлича хората да го гледат, дори хора, които никога не биха си помислили да гледат някой като него и се противопоставят на възгледите му.

Хуморът е страхотен еквалайзер, той може да свързва хора с изключително различни интереси и светогледи, защото никой не е имунизиран срещу удоволствието, което доставя смехът.

Тейт знае как да се хареса на широка публика

Андрю Тейт често може да изглежда, че си противоречи в изявленията, които прави, но това, което прави, е да се опитва усилено да не изглежда като тесногръд и по този начин да изгони себе си (и своята марка) от конкретна аудитория/социална група.

Неговите възгледи за жените са добър пример за това; на един дъх той казва, че една жена и нейният бизнес се подвизават с неговия „продукт“, в който той заслужава „дял“ (в отговор на въпрос дали би позволил на приятелката си да започне акаунт в OnlyFans) – мнения, които биха могли да изгонят жените от неговия бранд – и след това в друг момент той казва колко по-добри са жените от мъжете в много неща в живота, като например работа, която използва вашите емоции.

Той стига дотам, че казва, че би предпочел да остави дете в детска градина, управлявана от жени, отколкото от мъже, и би предпочел да бъде лекуван от медицинска сестра, ако е болен – възгледи, които могат да привлекат жените към неговата марка.

Андрю Тейт също така твърди, когато е бил интервюиран в подкаста Anything Goes, воден от Джеймс Инглиш, че той е масов защитник на това, че мъжете и жените са влюбени един в друг и че самият той е бил влюбен и вярва, че връзката мъж-жена е свещена връзка. Но в други интервюта той се опитва да обясни защо смята, че мъжете не трябва да бъдат моногамни, което изглежда напълно в противоречие с възгледите му за свещената връзка.

Заменяйки по-малко благоприятните си мнения за жените с положителни, Тейт успява да устои на етикета на женомразец, с който често е обвиняван. Възгледите на Тейт по теми, независимо дали става въпрос за правата на жените или боксовата кариера на Джейк Пол, никога не са толкова прости, колкото биха искали да представят някои от неговите противници.

Неговите мнения често са дълбоко наслоени и изглежда, че той активно се опитва да избегне обвиненията в пристрастност и по този начин да попречи да бъде поставен в кутия като поддръжник на една конкретна идеология или като мразец на която и да е конкретна група хора. Тейт просто се опитва да се държи отворен за потенциално по-голяма публика, което е много умен маркетингов ход.

Тейт насърчава чувството за автентичност

Възгледите на Андрю Тейт за жените и повечето други неща включват както положителни, така и отрицателни аспекти.

Мисля, че повечето от нас биха се затруднили да казват само положителни неща дори за нещата, които обичат най-много. В този смисъл „противоречивите“ възгледи на Тейт са само това, че той е автентичен в своите мнения, той не се крие зад фасада – нещо, което клиентите оценяват от марката.

Андрю Тейт споделя в подкаста на Джеймс Инглиш, че не смята, че е „по-лош от другите мъже, просто не лъже за тези неща“ по отношение на неговите противоречиви възгледи за жените.

Наскоро в подкаста Nelk Boys Fullsend Тейт каза, че смята, че хората са привлечени от неговата марка, въпреки неговите противоречиви възгледи, поради неговата автентичност, което според мен е вярно.

Марка, която говори откровено и не се опитва просто да угоди на хората по пътя към успеха, е привлекателна за потребителите. По-вероятно е да купя нещо от някой, който е напълно прозрачен за това кой е, дори ако има части от него, които не харесвам. Няма да купя продукт от някой, който изглежда като светец, но знам, че крие дявола вътре в себе си. Защо? Защото мога да призная, че никой не е перфектен и ако някой се опитва да се представи като такъв, преставам да му вярвам. Не искам да купувам от марки, на които нямам доверие.

Андрю Тейт разбира от бизнес

Андрю Тейт си сътрудничи с други създатели на съдържание, за които знае, че ще увеличат обхвата му с основната му целева аудитория – млади мъже между 18 и 25 години. Сътрудничество с хора като Mike Thurston, The Fellas Podcast, Aidin Ross, The Nelk Boys и много други.

Това голямо разнообразие от сътрудничества е поставило лицето му пред различни части от неговата целева аудитория – например, стриймъри в Twitch, геймъри, фитнес ентусиасти и други. Това е много умна маркетингова стратегия, за да накара марката му да достигне до всички части на целевата му аудитория.

Тейт също направи повечето от тези сътрудничества за доста кратко време, за да създаде усещането, че е навсякъде. Точно както се казва в туита на Майк Майлак по-горе – чувствате, че виждате Андрю Тейт навсякъде, където отидете. Ето какво правят големите марки, когато създават голяма рекламна кампания около пускането на продукт – билбордове, телевизионни реклами, реклами в списания – повсеместното присъствие на Тейт в социалните мрежи е като внимателно организирана интернет рекламна кампания за неговия бранд.

Тейт знае как да генерира безплатна реклама

Някои от курсовете на Андрю Тейт в Hustler’s University включват каране на студентите да създават акаунти в различни социални мрежи, предимно TikTok и YouTube, и да публикуват в тези акаунти кратки видеоклипове на него, които имат голям шанс да станат вирусни.

Също им се казва да публикуват връзки за регистрация към Hustler’s University в описанието на видеоклиповете. Това е безплатна реклама за Hustler’s University и марката Тейт като цяло, като същевременно потенциално печели пари на студентите чрез Google Adsense в техните видеоклипове и от афилиейт маркетинг – връзката за регистрация, която оставят в описанието на видеоклипа, ако се използва, ще получат процент от таксата за регистрация.

Това дава на учениците стимул да продължават да публикуват видеоклипове и е умен начин за поддържане на стабилен и постоянен поток от безплатни реклами за Андрю. Именно този маркетингов метод накара Тейт да твърди, че е „завладял TikTok“, без дори да има акаунт в платформата. Той просто има хиляди последователи, работещи за него с акаунти там.

Причината, поради която този метод на реклама работи толкова добре за Тейт, тъй като със сигурност не би работил за всеки, е способността му да казва неща, които се отразяват добре.

„Изрязване“ е, когато кратък сегмент от видеоклип е взет от по-дълъг видеоклип поради самостоятелното въздействие, което има малкият сегмент, той често се редактира за допълнително въздействие, като например с насложени субтитри.

Видеоклипът може да бъде накратко казано противоречива гледна точка или забавен едноредов текст, а в този кратък и ясен формат потенциалът това видео да стане вайръл е голям, защото е толкова лесно да се гледа.

Забавният характер и комедийните способности на Тейт, заедно със страхотните му умения за публично говорене означава, че той може много лесно да създава съдържание, което ще предостави достатъчно възможности за изрезки. Тези кратки видеоклипове, направени от студентите на Тейт, също работят добре с неотдавнашния натиск за съдържание в кратка форма в социалните мрежи, като YouTube Shorts, Instagram Reels и разбира се, вродения формат на TikTok.

Това демонстрира доколко Андрю Тейт е в крак с най-новите разработки в различните платформи и какви маркетингови методи биха работили най-добре на тези платформи.

Заключителни мисли, моралът на Андрю Тейт

Със сигурност не съм съгласен с някои от възгледите на Андрю Тейт, ако трябва да ги приемем за чиста монета.

Също така не съм съгласен с начина, по който той и брат му са признали, че са се държали в някои от своите бизнес начинания; той е говорил за емоционално манипулиране на мъжете с парите им, когато е управлявал студиата си за уеб камери, убеждавайки клиентите да продадат къщите си и да вземат заеми, за да изплатят милиони долари на момичетата му с уеб камери – жестоки неща.

В момента Андрю Тейт също има бизнес, за който отказва да говори, което като се има предвид колко много съм го чувал да хвали организираните престъпни групи в Румъния, ме кара да мисля, че може да са незаконни начинания. От другата страна; много от възгледите на Тейт не трябва да се приемат за чиста монета, а по-скоро трябва да се разглеждат като форма на забавление, предназначена да привлече клиенти към неговата марка – страхотна маркетингова техника.

Хуморът и уравновесеността, с които той произнася много от противоречивите си изявления, карат да звучи така, сякаш играе персонаж, който е проектирал, за да генерира максимално внимание за себе си и своите бизнес начинания. Тейт категорично отрича идеята, че играе персонаж, но той значе, че ако го направи шарадата и нейният маркетингов ефект биха приключили.

Не се съмнявам, че Тейт вярва в голяма част от това, което казва. А в маркетинга в социалните мрежи и способността да забавляваш и задържаш аудиторията си с чистото си присъствие е изключително ценна, така че е разбираемо защо той би преувеличил в някои аспекти.

Винаги трябва да имаме предвид потенциалните морални последици от подкрепата на марка, която принадлежи на някой като Андрю Тейт. Обществото трябва да продължи да предизвиква Тейт относно някои от по-тревожните му спорове, така че да е ясно кого точно подкрепяме, когато купуваме марката Андрю Тейт.

Братята Тейт наскоро бяха предизвикани по едно такова противоречие, след като бяха арестувани от полицията по обвинения за трафик на хора (да, правилно прочетохте). Братята бяха задържани от полицията, докато домът им беше обстойно претърсен, след като полицията получи доклади, че братята държат американска гражданка против нейната воля.

В крайна сметка и двамата братя бяха освободени и не бяха повдигнати обвинения. Интернет обаче се развълнува с тази история и отказа да я изостави, като месеци по-късно хората продължават да наричат ​​братята Тейт трафиканти на хора. Самите братя дадоха доста подробно обяснение около събитията, довели до ареста им, в своя подкаст Emergency Meeting.

Те обясниха как една американка, купонясваща с тях в къщата им, имала гадже, за когото не искала да мисли, че изневерява — гаджето видяло нейни снимки в Instagram в къщата на Тейтс и й звъннало, когато тя се преструвала, че е била принудена да дойде на партито.

Въпреки това, според семейство Тейт, когато полицията пристигнала, въпросното момиче вече го нямало и полицията дори прегледала нейни записи от камери за видеонаблюдение от преди няколко часа, тя била сама и дори получила доставка на пица извън къщата.

Можете да имате подозрения за престъпната дейност на Андрю Тейт и можете да не сте съгласни с възгледите, които той защитава, но не можете да не сте съгласни с числата, които Тейт извлича; гледанията на неговите видеоклипове, броят на хората, закупили абонамент за неговия онлайн университет, броят на хората, които пишат статии за него… всички числа, които непрекъснато нарастват. Безспорно е – Тейт знае как да рекламира марката си.

Просто погледнете тази графика на тенденциите в Google за името на Андрю Тейт през изминалата година:

 

Андрю Тейт и търсенията в Google Trends

Тейт каза в подкаста Nelk Boys Fullsend, че е започнал реален натиск за пускане на пазара на марката си чрез каналите в социалните мрежи през януари 2022 г. и този организиран натиск корелира добре с покачването на графиката на тенденциите по-горе, което показва, че неговият маркетингов план работи.

Абонаментите в Hustlers University също се движат във възходяща траектория и със същия бърз темп, в интервю, публикувано в началото на юни, той каза, че има 64 000 студенти. В края на юли в подкаста Fullsend той споделя, че броят им е 108 000, и последно през август в епизод на своя подкаст Emergency Meeting той каза, че абонаментите са до 124 000.

Това драматично увеличение от над 60 000 нови плащащи студенти за няколко месеца ясно демонстрира ефекта от маркетинговите способности на Андрю Тейт. Абонаментите за Hustler’s University се развиват толкова добре, че той дори говори за ограничение на членството и да не се приемат повече нови студенти.

Няма съмнение, че Андрю Тейт е гений на маркетинга в социалните мрежи и ако се стремите да овладеете способността за маркетинг в подобни платформи, определено можете да научите нещо от него. Въпреки това би било най-добре да изберете това, от което се вдъхновявате с Тейт, защото зад неговата марка стои морална рамка, която е най-малкото съмнителна, а в най-лошия случай съдържа изобличаващи недостатъци.

Трябва да се опитаме да отделим индивида и неговите възгледи от неговите маркетингови техники, ако искаме да се учим от Андрю Тейт, без да правим компромис със собствения си морал и се надявам, че тази статия ви е помогнала да направите това.

Големи брандове, които ни се довериха

PR Transparent
Sevastopol dolphin
Soccer Court Logo Template
PrognoziraiMe logo white
sportmax logo 600 600 e1652873788468
novo logo

Ще се радваме да помогнем.

Свържи се с нас и нека заедно започнем дигиталната трансформация на твоя бизнес.

Пиши ни