Относителността е всичко в копирайтинга.
Клиентите купуват от марки, с които са свързани. Те се доверяват. Те купуват от брандове, които са съпричастни и ги карат да се чувстват чути.
Ето защо заковаването на посланието е толкова важно. Ти не просто продаваш нещо, ти го продаваш от гледна точка на клиент. Човек.
Добрият копирайтър мисли като клиент.
Нарисувай картина в съзнанието на читателя / потребителя
Един от най-добрите начини да кажеш на клиентите за даден продукт е да им кажеш какъв е той. Нарисувай картина в ума им.
Използването на сравнения е страхотна техника за постигане на това. Премахваш бариерите. Сближаваш се с тях. Използваш изображения, за да подчертаеш нещо.
Също така е по-свързано, когато може да нарисуваш картина в съзнанието на читателя си.
Промени и подреди фразите от своите клиенти
Най-добрият начин да научиш как говорят твотие клиенти е да прочетеш отзиви от тях. Прочети отзивите на конкурентите и отзивите, които оставят за твоя бизнес.
Разбери какво казват – какво искат. Учиш езика им. Научаваш какви резултати искат.
Гмуркането в стотиците отзиви може да бъде трудно, но също така си струва да разбереш клиента си.
Знай какво най-много искат твоите клиенти
Разглеждането на рецензии също може да ти помогне да напишеш рецензии, които надминават възраженията на клиентите.
Първото заглавие от Headway е добро използване на социални доказателства. Второто заглавие, което пренаписах, е по-фокусирано върху това какво иска клиентът. Това е по-свързано и лично.
Социалното доказателство е изключително важно. Но все още може да го позиционираш в горната част на екранната страница.
Основното нещо е да пишеш като своя клиент. Когато прочетат нещо, което им е познато, е по-вероятно да предприемат дадени действия.
Честното писане на текстове е най-добрият вид копирайтинг
Oatly има уникален глас на марката. То е силно и честно. И не е за всяка марка.
Този пример е идеален, защото подчертава честния копирайтинг. Те не използват положителни отзиви. Те използват честни отзиви.
Честността е по-важна. Така показваш на клиентите това, което не сте. Ти им показваш, че това е толкова реално, колкото е възможно.
Пишете повече като вашите клиенти
Марките обичат да пишат за ключови характеристики и предимства. Те обичат да пишат нещо, което предизвиква любопитство.
Всичко това е важно в копирайтинга. Но по-важното е да пишете като вашите клиенти. Трябва да запомните какво искат. Бизнесът е създаден за тях.
Когато текстът ви е по-фокусиран върху клиента и сте уловили как говорят, е по-вероятно те да предприемат действия.
Те се чувстват чути. Имат чувството, че ги слушате.
И това е добър копирайтинг.