Ако последните няколко години са научили търговците на дребно на нещо, това е как да останат устойчиви в една разрушителна икономическа среда. Пътят напред няма да е лесен, но целта на агенции като PRFIRM е да помогнат на търговците на дребно и марките да се справят с несигурността.

Като част от това ние си партнирахме с Kantar и Bain, за да анализираме поведението на купувачите и идентифицирахме четири критични тенденции, които ще оформят индустрията за търговия на дребно през следващите от три до пет години.

Пазаруването се превърна в атмосферно изживяване

Днешните потребители преминават през цифрови, физически, виртуални и социални платформи, докато безпроблемно преминават от сърфиране, проучване и купуване. Това омниканално поведение при пазаруване ще продължи да се развива, тъй като преминава от дискретна задача, при която хората търсят конкретен артикул в конкретен канал за определен период, към заобикалящо изживяване.

Хората ще откриват нови продукти и услуги, докато превъртат социални емисии, гледат поточно видео и играят видео игри. Това ще направи следващата фаза на търговията по-малко свързана с избора на хората с кой канал да се ангажират, а повече с това колко близо търговците могат да стигнат до потребителите и местата, където прекарват времето си – места, където се случва търсенето, откриването, изборът и потреблението.

По-младите купувачи са 2X до 3X по-вероятно да са пазарували чрез нововъзникващи медии.

Следователно търговците на дребно трябва да обмислят как искат да изглеждат, когато границите между търговията и съдържанието се размият още повече. Изживяванията, задвижвани от добавена реалност и виртуална реалност, заедно с достъпни за пазаруване видеоклипове, ще станат все по-известни с нарастването на апетита на потребителите за пазаруване, базирано на технологии.

Понастоящем по-младите купувачи са най-възприемащите: Те са 2X до 3X по-вероятно да са пазарували чрез нововъзникващи медии, като социални медии, виртуално пробване и онлайн предаване на живо.

Правилният клиент и правилното послание ще бъдат движеща се цел. Маркетолозите трябва да разчитат повече на AI, за да останат гъвкави и да се адаптират бързо към непрекъснатите промени в допирните точки на канала и управлението на съдържанието. Решения като кампании за максимална ефективност, които се захранват от Google AI, могат да помогнат на търговците да увеличат максимално ефективността във всички канали на Google.

Тъй като лоялността към марката избледнява, стойността на партньорствата нараства

Лоялността към марката ще остане на заден план, тъй като купувачите избират компании и продукти, които отговарят по-добре на техните лични ценности и нужди. Наистина очакванията на потребителите относно персонализирането нарастват, като 73% от купувачите очакват марките да разберат техните уникални нужди и очаквания. Търговците на дребно и марките, които искат по-добри шансове за задържане на клиенти, трябва да обновят своите предложения чрез партньорства и сътрудничество.

Всъщност множество посредници вече се превръщат в значими играчи в сферата на търговията на дребно. Това включва супер приложения, като Rappi в Латинска Америка или Grab в Югоизточна Азия, които централизират различни нужди на клиентите на едно място, финансови доставчици „купувай сега – плащай по-късно“ като Affirm или Klarna, агрегатори за лоялност, приложения за социални медии и последно – fulfillment доставчици.

Според Allied Market Research глобалният автономен пазар за доставка на fulfillment услуги се очаква да достигне 90 милиарда долара до 2030 г. В същото време онлайн пазарите ще представляват 45% до 50% от онлайн разходите до 2025 г. Тези числа подчертават защо търговците на дребно се нуждаят да намерят правилния партньор, който може да им помогне да се разграничат и да осигурят на клиентите по-добро пазаруване.

Gen Z е новата сила на пазаруването

Gen Z е почти 30% от общото световно население и се прогнозира, че те ще съставляват около 27% от работната сила до 2025 г. Те също са първото поколение, напълно израснало в дигитален свят, прекарвайки повече време онлайн от всяко друго друга група. И тяхната покупателна способност расте.

Търговците на дребно трябва да се обърнат към специфичните навици и предпочитания на Gen Z, като например как търсят информация от доверени източници онлайн. Поколението Z и милениалите са два пъти по-склонни от по-възрастните купувачи да заявят, че гледането на онлайн видео е било тяхната най-влиятелна дейност при пазаруване. По-конкретно, YouTube е по-вероятно от други платформи за видео и социални медии да посрещне най-важните нужди за пазаруване на Gen Z, независимо дали вземате бързо решение за импулсивна покупка или имате нужда от насоки и достоверна информация за по-обмислена покупка.

Това цифрово поведение се превръща в нещо повече от онлайн покупки. Поколението Z казва, че 42% от техните разходи все още се извършват чрез физически магазини, сравнимо с милениалите (38% от разходите). В резултат на това търговците на дребно ще трябва да създадат по-безпроблемно омниканално пазаруване, като използват дигитално в магазина, за да подобрят изживяването, тестване на технологии от следващо поколение, като видеоклипове, които могат да се пазаруват, и получаване на обратна връзка от реални клиенти.

TwG US 2339 Future of Retail Design R2 Inline 01 scaled

Съзнателните потребители искат повече стойност и по-малко риск

След години на макроикономическа и геополитическа несигурност, купувачите са станали по-съзнателни относно стойността. В резултат на това хората отдават по-голямо значение на цялостното предложение за стойност на марката на търговеца, отколкото на харченето на по-малко пари.

Всъщност най-малко 70% от хората казват, че са готови да продължат да купуват от компании, които увеличават цените си, ако се чувстват ценени като клиенти. По-високите очаквания на потребителите идват с по-голям контрол върху личните данни.

Според Global Monitor на Kantar, 79% от глобалните потребители казват, че са загрижени за защитата на данните и поверителността в интернет, а 72% смятат, че са изложени на голям или донякъде риск от хора или компании, злоупотребяващи с техните лични данни. Тъй като личните идентификатори като бисквитки и идентификационни номера на устройства постепенно се премахват и търговците се адаптират към развиващата се регулаторна среда, търговците на дребно и марките се нуждаят от здрава основа от получени данни от първи страни.

Приложенията ще бъдат от основно значение за изграждането на директни взаимоотношения с техните клиенти, което може да помогне при събирането на данни от първа страна. Тъй като несигурността продължава в непрекъснато променящата се среда за търговия на дребно, ритейлърите и марките могат да останат гъвкави и готови за бъдещето, като се адаптират към по-приятно пазаруване, формират правилните партньорства, за да подобрят своите предложения, да се харесат на купувачите от поколение Z и да предложат на потребителите повече стойност и по-малък риск.

About the Author: Аптраил Халил

11d950e97812372bff82f112c06640b8?s=72&d=mm&r=g

Leave A Comment

Големи брандове, които ни се довериха

PR Transparent
Sevastopol dolphin
Soccer Court Logo Template
PrognoziraiMe logo white
sportmax logo 600 600 e1652873788468
novo logo

Ще се радваме да помогнем.

Свържи се с нас и нека заедно започнем дигиталната трансформация на твоя бизнес.