Оптимизирането на профилите в Google Business Profile ще подобри резултатите ни при локално търсене в Google
„Google притежава 92,18% от пазарния дял на търсачките.“ – Мохсин, 2020 г.
С над 90% от пазара на търсачки е важно за бизнесите да бъдат лесно откриваеми чрез Google Търсене.
Google улеснява фирмите да се класират в тяхнатаа търсачка, като въвежда Google Business Profile.
65% от всички търсения с Google съдържат локална препратка, което означава, че е особено важно фирмите да могат да максимизират своята локална оптимизация за търсачки (SEO).
Тази статия изследва как фирмите могат да оптимизират своите профили в Google My Business, за да надминат конкурентите си и да бъдат първите бизнес клиенти намерени в Google Maps или Търсене.
Какво представлява Google Business Profile?
Google My Business е безплатен инструмент, който помага на собствениците на фирми да управляват по-добре присъствието си онлайн, като предоставя информация за техния бизнес, която се показва в резултатите от търсенето с Google.
Това включва информация като тяхното местоположение, информация за контакт, снимки, отзиви на клиенти и продуктите или услугите, които те предоставят.
За да може даден бизнес да създаде акаунт в Google Business Profile (Google My Business), той първо се нуждае от акаунт в Google.
Предприятията трябва да предоставят възможно най-много информация, за да подпомогнат класирането си в Google за подходящи заявки за търсене. Колкото повече Google знае, толкова по-лесно им е да го покажат на правилните хора. Следователно онлайн идентичността на бизнеса е значително подобрена като част от маркетингова стратегия, базирана на местоположение.
След като се създаде списък с Google Business Profile, това генерира местоположение в Google Maps, което се синхронизира с Google Search, за да подобри възможността за търсене и намиране.
„Google предлага няколко отделни подхода за локална SEO стратегия, като например изброяване на бизнес чрез Google My Business.“
Кийгън и Тейлър, 2019
Google My Business допълва уебсайта на бизнеса, като им предоставя допълнително маркетингово присъствие чрез обява в Google, което може да привлече повече трафик към уебсайта или да превърне хората в клиенти, без дори да е необходимо да посещават уебсайта. Той предоставя моментна снимка на твоя бизнес.

Предимствата на Google Business Profile
Профилите в Google My Business позволяват на потенциалните клиенти да намират, да научават и да се ангажират с бизнеса. Потребителите могат да изброят всички свои бизнес атрибути, за да подчертаят какво правят и техните уникални и желани предимства, включително информация, полезна за потребителите, като например дали има Wi-Fi или достъп за инвалиди.
Основното предимство на създаването на профил в Google Business Profile е да привлечеш повече клиенти, които търсят услуга, каквато предлагат в търсене или карти на Google.
По същия начин, за социалните медии или уебсайт, това е друг инструмент за маркетинг и генериране на потенциални клиенти.
Класирането на местното търсене на бизнеса се подобрява чрез публикуване на редовно съдържание и разполагане с подходяща и полезна информация в акаунта в Business Profile. Алгоритъмът на Google взема предвид активността и качеството на информацията, както и близостта и уместността на заявката за търсене.
По-високото класиране в резултатите от търсенето означава по-голяма видимост и по-голяма вероятност клиентите да намерят даден бизнес.
Конвертират се и повече клиенти, тъй като се предоставя цялата информация полезна за потенциалните клиенти. Теоретично! Но само ако профилът им в Google Business Profile е оптимизиран.
Това може да доведе до обаждания на клиенти, директни съобщения, посещение на уебсайта, задаване на въпроси, искане на оферта или резервиране на среща или резервация – всичко това чрез профила в Business Profile!
Стратегия за Google Business Profile
Първата стъпка е да имаш профил в Google Business Profile. Но предизвикателната работа не е свършена! Профилът трябва да бъде оптимизиран и трябва да има стратегия, както при всеки друг маркетингов инструмент.
Всъщност има една стъпка преди първата стъпка (знам, няма смисъл) – направи търсене в Google, за да се увериш, че списък вече не съществува. Ако някой го направи, от предишен собственик или източник на данни на трета страна, Google Maps позволява на новия оператор да претендира за собственост.
Точно така направихме ние в маркетинг и PR агенция PRFirm, когато създавахме нашия профил в Google Business Profile. Картичката не пристигна, както се очакваше и именно заради това се беше наложило да вземем автоматично генерираната локация в Business Profile и така станахме собственици на профила. Гугъл понякога при чести търсения автоматично създава подобни профили, които просто трябва да бъдат „взети“.
Наличието на завършен профил
Наличието на възможно най-много полезна информация за твоя бизнес чрез попълнен профил ще помогне да се увеличи класирането на твоята бизнес страница в местните резултати от търсенето и да се увеличи шансът потенциални клиенти да се ангажират и действат.
Разделите за попълване и други инструменти за оптимизиране на твоя профил в Google Business Profile са:
- Име
- Местоположение
- Телефонен номер
- Уебсайт
- Часове на обслужване
- Категория и атрибути
- Продукти и услуги
- От бизнеса (описание)
- Публикуване на актуализации
- Снимки
- Отзиви
- Въпроси и отговори
- Съобщения
Следващият раздел ще навлезе по-задълбочено върху тях.
Стратегията представлява най-доброто истинско заплащане за маркетинг на ефективността и в резултат представлява една от най-обещаващите дългосрочни маркетингови стратегии за електронна търговия.
Duffy, 2005
Име, местоположение и телефонен номер
Фирменото наименование трябва да бъде идентично с това, което се използва при обозначаването на магазини и други маркетингови дейности. Има смисъл, нали? Мястото очевидно трябва да съответства на физическото tи местоположение и всички други обяви на бизнеса онлайн.
Тъй като много от предприятията работят като предприятия в сферата на обслужванеto и нямат физическо местоположение, местоположението на бизнеса може да бъде изключено, ако това е домашен офис, например, който не приема срещи. Добавянето на зона за обслужване означава, че бизнесът ще продължи да се показва в съответните местни търсения.
При толкова голям брой хора, които правят заявки за търсене в Google Maps чрез мобилни телефони, е важно да посочи бизнес телефонния номер, така че клиентите да могат да се свържат с бизнеса, за да направят резервации или да зададат въпроси. Увери се, че има някой, който да отговори своевременно на този телефонен номер и да върне обажданията, ако са пропуснати.

Уебсайт
Увери се, че уебсайтът (ако има такъв, който трябва да има) е включен. Едно от ключовите предимства на профила в Business Profile е възможността да се изпраща повече трафик към уебсайта, за да се привлекат повече клиенти.
Често хората не решават да купуват от профил в Business Profile, освен ако не търсят нещо в движение, например кафене или бензиностанция наблизо.
Часове
Добави часовете, през които бизнесът е физически отворен или приема срещи, и ги актуализирай, ако се променят. Както при Covid-19, ако бизнесът е принуден да се затвори, профилът в My Business трябва да отразява това. Профилът може да бъде персонализиран и за празници и други специални събития. Ако клиентите знаят, че си отворени, това ще ги насърчи да посетят физическия ти обект.
Категория и атрибути
Изборът на подходящата категория за твоя бизнес, за да помогнеш на най-подходящите клиенти да те намерят, е от ключово значение. Над 80% от изгледите на Google Business Profile са чрез търсене на откритие за категория продукт или услуга, а не чрез търсене на име на бизнес.
След като избереш основна категория за твоя бизнес, може да избереш вторични категории. Увери се, че те са подходящи, така че подходящите хора да намерят точно твоя бизнес, които се нуждаят от продукт или услуга, които предлагаш.
Когато избереш категориите си, Google ще ти даде списък с атрибути, които може да маркираш, за да опишеш допълнително бизнеса си.
Предлагат се много опции за атрибути. Имай предвид, че понастоящем тази опция е деактивирана поради Covid-19 и има само малък брой налични опции.
Добави продукти и услуги
Като добавиш всичките си продукти и услуги към профила, това ще каже на потенциалните клиенти какво точно правиш и какви са твоите специалитети. Той също така добавя подходящи ключови думи към профила, за да подобри класирането при търсенията с Google.
Включи името, описанието и цената на продукта или услугата, ако е приложимо. Свържи тези продукти или услуги, които да бъдат закупени в магазина на уебсайта, ако има такъв.
Публикувайте редовно с актуализации и снимки
Профилът на My Business може да се използва за публикуване на различни неща, като например бизнес съобщения, оферти и събития. Публикуването на съдържание на страницата ти в My Business е като писане на блог на твоя уебсайт за SEO или публикуване в социалните медии.
Целта е да предоставиш възможно най-качествена и подробна информация за твоя бизнес, да опиташ и да се свържеш с търсещите.
Редовното публикуване ще увеличи класирането в Google и ще увеличи броя на действията, предприети от потребители, които намерят твоя профил. Някои публикации ще бъдат видими в Google Търсене или Карти, ако се задействат подходящи ключови думи, което го прави ценен маркетинг директно за клиентите.
Публикациите изтичат на всеки седем дни, така че е важно да си последователен, за да поддържаш присъствието си актуално в Google. Публикациите могат да се правят в движение чрез приложението от телефон или таблет или от компютър.
Включи връзки и други призиви за действие, като например да накараш посетителите да посетят уебсайта, да те следват в социалните медии или да се регистрираш в пощенски списъци например.
Поради странната ситуация, случваща се по света, която в момента принуждава много фирми да затворят вратите си, сега има конкретна опция за добавяне на актуализации на COVID-19.
Снимки
Редовното добавяне на снимки ще помогне на страницата на Google Business Profile да се представи по-добре, като повлияе положително на класирането.
Според Google, бизнесите със снимки в профила си в Google Business Profile получават 42% повече заявки за упътвания за шофиране чрез Google Maps и 35% повече кликвания към техните уебсайтове, отколкото тези без такива. Едно от твоите изображения може да се използва от Google за показване в резултатите от локалното търсене, ако отговаря на търсения термин от ключова дума.
Опитай се да добавяш нова снимка веднъж седмично. Използвай снимки, за да обобщиш бизнеса и какво може да направиш за своите клиенти. Създай самоличност.
Насърчавай клиентите да оставят снимки, тъй като това ще подобри класирането ти. Ако си ресторант или кафене, може да предложиш безплатен ваучер за снимка на седмицата, например, за да стимулираш хората да оставят страхотна снимка в твоя профил. Снимките, които добавям към профилите в Business Profile чрез Google Maps, вече надминаха над един милион показвания, което доказва, че хората търсят!
Ако си ресторант, добави снимки на хранителни продукти в менюто си или доволни клиенти.
Ако си консултант, добави няколко свои снимки в работния си елемент. Други примери за снимки, които би могъл да споделиш, са изгледи отвътре и отвън (например паркинг) или снимки на екип.
Увери се, че снимките са с високо качество. Ако те са с ниско качество, това не оставя голямо впечатление на клиентите. Следвай най-добрите практики на Google за изображения: JPG или PNG формати, с размер между 10KB и 5MB, минимална разделителна способност от 720 пиксела височина и ширина.
Увери се, че снимките са на фокус, добре осветени, без редактиране или прекомерно използване на филтри.
Качи своето лого за миниатюрата на профила и такова, което подчертава бранда като снимка на корицата. Редактирай, за да отговаря на съотношението 16:9.
Може също да добавиш видео, на което се представяш и как помагаш на хората, или може би видео със снимки на теб или екипа на работа.
Отзиви на клиенти
Положителните отзиви имат положителен ефект върху потенциалните клиенти, които изследват твоя бизнес. Те също така повишават видимостта на в резултатите от търсенето, така че се опитай да насърчиш клиентите да оставят отзиви.
Отзивите влияят върху вземането на решения от потребителите, така че отзивите са ключов фактор за класиране в алгоритъма на My Business. При търсенията с Google често първите резултати са тези с множество отзиви и висок рейтинг, а резултатите от търсенето могат също да показват рецензия за профил в My Business, ако той използва определени ключови думи, които хората търсят.
Насърчи клиентите да оставят обратна връзка, опитай. Може да е в последващ имейл. Започни със свооите лоялни клиенти.
Отзивите помагат на други клиенти да решат за покупка, така че хората често нямат нищо против да оставят такъв.
Увери се, че наблюдаваш и отговаряш на отзиви. Тази обратна връзка ще насърчи допълнителни клиенти да пуснат такъв, тъй като илюстрира, че твоят бизнес цени своите клиенти и техните отзиви.
А ако имаш нужда от голямо количество Google отзиви за сравнително по-малко време – можеш да се възползваш от новата услуга на нашите колеги от PRFirm, която е свързана с покупка на ревюта.
Въпроси и отговори
Настрой сигнали за наблюдение на твоите въпроси и отговори, както всеки може да поиска и всеки може да отговори. Наблюдението на това гарантира, че поддържаш точна информация.
Въпросите и отговорите, които съдържат ключови думи, могат да помогнат за подобряване на класирането на профила в Google Business Profile за тази ключова дума. Следователно създаването на собствени въпроси и отговори е важен инструмент за оптимизация. Направи списък с най-често задаваните въпроси на бизнеса и след това задавай, отговаряй и гласувай с отговори в личния си профил.
Съобщения
Над 80% от хората използват телефона или таблета си за локално търсене, така че да може удобно да изпращаш съобщения от устройството си до своя профил в Business Profile е фантастична възможност.
Фирмите могат да отговарят на клиентите само чрез приложението Google Business Profile. Съобщенията трябва да се активират чрез настройки на таблото за управление на Google My Business и след като се активират, в профила ти се появява бутон за директни съобщения от клиенти. За да си сигурен, че няма да пропуснеш възможност, настрой сигнали за съобщения.
Други функционалности
Google Business Profile непрекъснато се актуализира с повече инструменти за бизнеса.
Вече се предлагат маркетингови комплекти с актуална актуализация, която може да използваш за споделяне в други форми на социални медии, за да привлечеш трафика към страницата. Едно от тях е да насърчава прегледите. По темата за рецензиите се увери, че имаш такива! Опитай се да насърчиш доволните клиенти да напишат блестящ отзив. Това ще увеличи доверието при всеки, който те намери.
Вече може да добавиш кратко име към акаунта си в Google Business Profile, което улеснява намирането на бизнеса чрез търсене на карта, а URL адресите не са толкова объркани, ако споделиш връзката.