Тъй като ChatGPT набира все по-голяма популярност, мнозина са свикнали със стандартните му функции и използват ChatGPT по различни начини.

Въпреки това – мнозина не осъзнават, че този AI инструмент има куп разширени възможности отвъд просто писане на текстове и код. ChatGPT има много функции, които могат да бъдат приложени както към личния, така и към професионалния ви живот.

И аз, като много професионалисти, ползвам изкуствения инструмент от ден първи в своята работа като маркетинг специалист.

Всички знаем, че тази технология има твърде много начини на използване и може да ни помага в ежедневието. Можем да го внедрим в своята маркетинг и бизнес дейност по безброй начини. В тази статия ще ви споделя как аз като маркетолог използвам ChatGPT в своята работа.

Търсене на идеи за статии на клиентски сайтове

Доста често се случва създателите на съдържание да се сблъскват с така наречения writers block. Аз като професионалист също от време на време се сблъсквам с това.

Благодарение на изкуствения интелект на Open AI, успявам да създавам и планирам календара на съдържание за седмици напред, да brainstorm-на идеи за заглавия на статии, идеи за самото съдържание и още и още… Възможностите са прекалено много.

Prompt-ът, който най-често ползвам е един и той е свързан с описание на клиентския сайт. Казвам на Chatgpt, че имам нужда от няколко идеи за заглавия на статии. След това му казвам да напише до 500-700 думи материал на избрана от мен тема. И накрая взаимствам идеите на изкуствения интелект и създавам собствен материал.

Помощ за създаване на статии за клиентски сайтове

Твърде много маркетолози и специалисти, които създават съдържание хейтят ChatGPT заради това, че инструментът не им дава добри текстове. Текстовете често са недостоверни, копирани, стари и така нататък…

Това, което мога да споделя е, че ако промените стратегията си и го използвате за помощ, вместо изцяло да върши цялата работа за вас, ще бъдете още по-добри и продуктивни в ежедневните си задачи.

Не публикувам текстове изцяло създадено от изкуствен интелект нито по страниците на Marketing Zeus, нито на сайтовете на наши клиенти в агенцията. Това, което правя е да взаимствам изречения, словосъчетания, синоними от идеите, които ChatGPT ми предоставя, когато стартирам писането на статия или дори и реклама в Meta или Google.

Идеи за създаване на buyer персони

Що се отнася до изследването на ключови думи, разбирането на потребителските персони е от съществено значение за разбирането на вашата целева аудитория и поддържането на вашите изследвания на ключовите думи фокусирани и насочени. Chatgpt може да ви помогне да получите първоначално разбиране на персони на клиентите.

Въпреки, че от известно време се опитвам да прилагам стратегията за Jobs to be done, когато търся да открия перфектната аудитория, не забравям да използвам и buyer персоните.

Персонаж на купувача е описателен профил на целевия ви клиент. Профилът може да се състои от детайли, представящи вашия идеален купувач като възраст, пол, етнос, образователна квалификация, месечен доход, хобита, продукти, които купуват, обявяване на работа, история на работа, брачна информация и така нататък.

Използвам ChatGPT за генериране на различни идеи свързани с моите персонажи. Допълвам, променям и всичко, което сметна за полезно и знам, че ще ми свърши работа.

a laptop computer sitting on top of a wooden table

Идеи за заглавия и описания за Google ads кампании (и други рекламни платформи)

Много от маркетинг експертите, които специализират в Google реклама ще се съгласят с мен, че писането на заглавия и описания на рекламите в платформата понякога е досадно.

Особено с различните ограничения за използване на думи, пунктуация и ограниченията на писане на символи – 15 за заглавия и 30 за описания, както и 90 за дългите описания.

Именно за това влиза помощта на изкуствения интелект, който ми помага по прецизен начин да пиша своите копита без да губя излишно време и да се лутам напразно. Така успявам да създавам повече реклами за по-кратко време, да удовлетворявам Google до някаква степен, както и да увеличавам честотата на кликване за някои реклами благодарение на точните думи, които използвам в самите заглавия.

Но говорейки в момента само за Google Ads, това не значи, че способностите на Chatgpt спират до тук. Може да го използвате за генериране на идеи за копита във всички налични рекламни платформи – Facebook Ads, Linkedin Ads, Pinterest Ads, а защо не и Tiktok Ads.

Изкуствения интелект на Chatgpt е изключително полезен в това направление.

Анализ и откриване на нови ключови думи за SEO оптимизация

Някои от вас все още може да са скептични за използване на Chatgpt в ежедневните си работни процеси свързани с SEO. Въпреки това, честно мога да ви кажа, че един от трите прозореца, които имам отворени ежедневно, като върша SEO работа е Chatgpt.

Chatgpt за изследване на ключови думи не замества традиционните инструменти за изследване на ключови думи.

И точно като инструменти за изследване на ключови думи, не бива да разчитате сляпо само на тях, за да направите изследването на вашите ключови думи.

Използвам изключително често изкуствения интелект на OPEN AI за намиране на ключови думи и анализ на търсенето по различни пазари.

Заключителни думи…

Много знайни и незнайни специалисти от цял свят писаха гръмки заглавия, че изкуствения интелект ще убие страшно много професии. Позволявам си да не се съглася. Chatgpt и останалия изкуствен интелект няма да убие страшно много професии. Всъщност, той ще помогне на много хора, които се занимават с дигитални професии да бъдат по-продуктивни – ще им спести време, ще им даде идеи и ще свърши някои скучни задачи.

Истината е, че изкуствения интелект има много възможности.

В момента аз го използвам основно за тези, които споменах в статията тук, но възможностите са наистина безброй.

Ще се радвам да споделите с нас за какво ползвате chatgpt и другите инструменти с изкуствен интелект…

About the Author: Аптраил Халил


Leave A Comment

Големи брандове, които ни се довериха

Ще се радваме да помогнем.

Свържи се с нас и нека заедно започнем дигиталната трансформация на твоя бизнес.