Искам да създам агенция, каква услуга да предложа?

Онзи ден видях този въпрос и той ме вбеси.

Защо?

Защото някои хора буквално смятат, че управлението на маркетингова агенция е лесно. Сякаш могат да направят 5-минутен курс и да започнат да таксуват хората с хиляди левове за провеждане на „маркетингови кампании“… С нулев опит и сладки познания за Facebook ads (например) извън шаблона, който са получили от някакъв евтин курс…

Вероятно създаден от някой, който не е успял в изграждането на собствена агенция, така че те започват да следват дойната крава към коучинга.

Не разбирам защо хората смятат, че управлението на агенция е бърз път към това да станеш богат или да спечелиш много лесни пари.

Задраскай това, наистина. Цялата бъркотия идва от хора, които рекламират глупостите „Стартирайте агенцията си за 30 дни“.

Е, приятели, тук съм, за да разбия тази огледална топка и да ви кажа някои големи истини.

Истината да имаш и управляваш маркетинг агенция (или каквато и да е друга агенция)

Ако мислиш, че управлението на агенция е лесно, много грешиш.

Започнах маркетинг на свободна практика в средата на 2013 г., след което стартирах PRFirm в началото на 2018 г. — да, малко преди пандемията.

Когато стартирахме агенцията, се справяхме доста добре с това, което правим. Дотогава бях опитен:

  • Копирайтър и content writer
  • Facebook Ads & Google Ads media buyer
  • SEO специалист
  • Имейл маркетър
  • Създател на WordPress сайтове

Въпреки това не печелих много пари в периода ми преди агенцията благодарение на основния ми проект (тогава) MarketKing.bg, както и от няколкото betting сайта, които имах.

След стартиране на агенцията, благодарение на усилията на колегите ми, започнахме да изкарваме пари, част от които се връщаха в бизнеса. Започвайки този етап от живота ми, успяхме да надградим с няколко неща:

  • услугата, която предлагаме и резултати, които получаваме,
  • системи, които използваме ежедневно,
  • обучение и развитие на нас и хората, с които работим
  • агентски маркетинг и процеси за продажби

Докато продължаваме да:

  • заплащаме на персонала,
  • поддържаме нашите системи работещи и
  • плащаме на сметките.

И това е само финансовата страна на уравнението. Бих ти разказал за всички шапки, които нося като собственик на агенция, но това ще бъде статия сама по себе си.

Oт ĸъдeтo и дa гo пoглeднeш cĸъпичĸo cи e дa имaш coбcтвeн бизнec. Heзaвиcимo oт тoвa, вepoятнo cи мeчтaeш дa имaш тaĸъв.

Ho гoтoв ли cи нaиcтинa дa зaплaтиш цeнaтa?

Чyдecнo! Toгaвa вĸлючи в cмeтĸaтa и тpeвoжнocт, peзĸи движeния пo cĸaлaтa нa нacтpoeниeтo, изтoщeниe, пpoвaли, бeзпoмoщнocт и oщe ĸyп нeщa, зa ĸoитo ycпeшнитe xopa нa бизнeca pядĸo гoвopят (тo нe e и зa гoвopeнe). Бeз cъмнeниe дa изгpaдиш нeщo cвoe нe e лecнo.

Tъмнaтa cтpaнa нa тoвa нaчинaниe e дocтa нeпpиятнa.

Имa и пpeдпpиeмaчи, ĸoитo ca гoтoви дa cи „плaщaт“ и гo пpaвят, зa дa ce ĸaчaт нa влaĸчeтo нa yжacитe, ĸoeтo пoняĸoгa ce cлyчвa и дa ги oтвeдe дo ycпexa нa тяxнoтo бизнec пpиĸлючeниe.

В тази статия говорим за пари, което ме води до следващата ми точка…

Етикет на управление да маркетинг агенция (и каквато и да е друга агенция)

По дяволите, неетично е да вземаш пари от други, когато нямаш представа какво правиш. Позволи ми да повторя, че в случай, че няма да бъда разбран…

По дяволите, неетично е да вземаш пари от хората, когато нямаш представа какво правиш.

И тук правилото fake it till you make it не важи…

Ако си изкарал 5-минутен курс по нещо в маркетинга, това не те прави експерт.

Това дори не те прави близо до експерт.

По възможно най-добрия начин, ти дори не си големият пръст на крака на експерта, приятелю. Моля, не ме разбирай погрешно, не се опитвам да разбия мечтите ти да правиш пари онлайн.

Аз обаче се опитвам да ти попреча да нараниш клиентите и по този начин себе си. Виждаш ли, има начин да изградиш агенция по етичен начин, дори когато току-що си завършил различни курсове.

Как да изградиш агенция?

Стъпка 1: Направи работата за своя сметка.

Няма значение какво маркетингово умение планираш да предложиш, първо го пусни в акаунтите си. Прави го за себе си. Тествай. Това означава:

  • Маркетинг в социалните медии: Тествай, настройвай и подобри стратегията на своите социални акаунти.
  • Разработка на уебсайт: Създай свой собствен уебсайт.
  • Имейл маркетинг: Създай свой собствен списък.
  • Графичен дизайн: Създай свое собствено лого, инфографика и указания за марката.

Тази стъпка е от решаващо значение за натрупване на опит в среда с нисък риск. Сметките са за теб, така че няма да ядосваш никого.

Стъпка 2: Намери стаж

Не, не говоря за официален стаж.

Използвайки своята мрежа, свържи се с хора, които познаваш, които може да се нуждаят от умението, което предлагаш, и попитай дали може да го управляваш вместо тях. Предложи на хората/бизнесите около себе си, услугите си в про боно вариант, за да натрупаш опита, който ти трябва.

Може да се наложи да го направиш безплатно; може да уредиш настройка на плащане с такса за резултат (напр. за платени реклами). Тази стъпка ти позволява да работиш с хора, които познаваш, харесваш и на които имаш доверие, което обикновено е по-лесно, отколкото да работиш с някой, когото не познаваш и който има големи очаквания към теб.

О, и не забравяй, не забравяй да им кажеш, че си нов в това, което правиш. Те ще ти дадат допълнителна свобода на действие, когато се прецакаш, защото знаят, че се учиш (и ще има такива моменти).

Стъпка 3: Получавай пари за това, което правиш

След като мине достатъчно време, със сигурност ще усетиш, че е време да започнеш платени кампании и да получаваш заплащане за работата си.

Как да избегнем измамата от тези каубои

Ако търсиш някаква маркетингова подкрепа за своя бизнес, направи това ЕДНО нещо и гарантирам, че ще ти помогне да разбереш дали говориш с професионалист или с претендент… Поискай да видиш задната част на техните системи.

  • Ако те са маркетолози в LinkedIn, поискай да видиш вътре в техния акаунт в LinkedIn или акаунта на техните клиенти.
  • Ако те са търговци за имейл маркетинг, поискай да видиш някои системи за имейл маркетинг, които са изградили, няколко от кампаниите, които са пускали и статистиката, която имат.
  • Ако са специалисти по реклами във Facebook или Google, поискай да видиш вътре в акаунтите, върху които работят.

Разбира се, може да не знаеш точно какво гледаш… Но ще можете да видиш резултатите от тяхната работа в реално време.

Ако не могат да ти покажат?!? Отиди някъде другаде.

Leave A Comment

Големи брандове, които ни се довериха

Ще се радваме да помогнем.

Свържи се с нас и нека заедно започнем дигиталната трансформация на твоя бизнес.