Едно бързо проучване в търсачката предлага дълъг списък от тактики, които са трудни за използване при бюджет на малък бизнес. В такова проучване попадат:
- Въпросници
- Фокус групи
- Конкурентно разузнаване
- SWOT анализ
- Структурирани интервюта и други
Всички тези техники за проучване на пазара имат своето място. Но при пазарно проучване за малък бизнес сложните статистически модели или големи бюджети обикновено отпадат.
Все още има инструменти за пазарно проучване на малкия бизнес, които работят. Провеждането на пазарни проучвания за нов бизнес или малък бизнес може да изисква известна креативност.
С правилната тактика може да се направят достъпни или дори безплатни пазарни проучвания, които дават прозренията, от които се нуждае един бизнес.
Как пазарните проучвания могат да бъдат от полза за собственик на малък бизнес?
Малките предприятия вече имат много ежедневни операции, с които трябва да се справят.
Трудно е да се отдели време за пазарни проучвания за малкия бизнес – особено ако трябва да учи как се прави пазарно проучване на първо място.
Но ако един малък бизнес периодично не се свързва с аудиторията си, може да загуби клиентите си преди да разбере.
Има много ползи от пазарните проучвания за малкия бизнес, но най-добрите включват:
- Помощ на бизнеса да създаде по-завладяващи маркетингови материали
- Идентифициране на нишите, интересуващи се от работата на компанията
- Предлагане на идеи за нови продукти или услуги въз основа на основни точки
- Минимизиране на риска от лошо позициониране, което коства лидерство, без да се даде сметка за това
- Предоставяне на ранни актуализации за тенденциите в индустрията, преди те да станат широко разпространени.
Просто казано, ефективното проучване на пазара помага на малкия бизнес да проникне в главите на клиентите си.
Когато трябва да проведете пазарно проучване с ограничен бюджет, може да се окаже трудно да намерите техниките и инструментите за пазарно проучване, които дават най-добра стойност за времето и инвестицията.
Ето 8 достъпни техники за проучване на пазара, които дават най-добра стойност по отношение на времето на инвестициите в проучването.
Quora- как да я използвате за социални проучвания
Quora е платформа за социални медии, базирана на въпроси и отговори. В Quora потребителите могат да изпращат въпроси по всяка тема, която харесват, както и да отговарят на въпроси, свързани с техния опит.
Потребителите на Quora могат да изпращат въпроси за всичко, което ги интересува. Ами ако използвате техните въпроси, за да разберете как да им продавате?
Първите стъпки с Quora са лесни: платформата ви води през процеса и незабавно ви подканва да изберете вашите области на интерес.
Настройването на Вашия профил в Quora ще ви позволи да получавате известия, когато въпросите са маркирани с избраните от вас теми. Това улеснява виждането какви горещи въпроси задава публиката.
И тъй като Quora подрежда своите отговори въз основа на гласуване, можете също да видите кои решения се смятат за най-ценни.
Поради тази причина пазарното проучване на Quora може да бъде чудесен метод за събиране на информация за невралгичните точки на клиентите. При пазарни проучвания за малки фирми, безплатните обществени въпроси от вашата целева група са трудни за достигане.
Ако се вписва във вашия маркетингов план, можете също да положите малко усилия, за да отговорите на въпроси на Quora. Пренасочването на вашите публикации в блога като част от маркетингова стратегия на Quora може да увеличи техния обхват и видимост.
Reddit: Как да използвате Reddit за пазарни проучвания
Reddit се възприема като първата страница на интернет и има основателна причина – Reddit е класиран като осмия най-трафикиран уебсайт в света и петия най-трафикиран в Съединените щати.
Reddit съдържа голямо разнообразие от общности, свързано съдържание, оригинално съдържание и мемета. Но сред занимателните видеоклипове с котки и очарователни GIF файлове има някои изненадващо проницателни разговори – дискусии, които са златна мина за пазарни проучвания на малкия бизнес.
Reddit има толкова много различни общности и можете да намерите такава, в която публиката говори за това, от което се нуждае.
Reddit е организиран в субредитове, които са общности, фокусирани върху конкретни теми. Намирането на субредитове, въз основа на вашата индустрия е добър начин за достигане до сърцевината на размислите и откриване на откровените мисли на вашата аудитория.
Анонимността означава, че участниците често са готови да споделят неща, за които обикновено не биха говорили лично. Четене на дискусионни теми или дори задаване на въпроси е начин за достигане до аудиторията.
Например, ако управлявате фитнес бизнес и трябва да знаете как да правите пазарни проучвания, ще откриете, че има доста възможности за провеждане на клиентски проучвания в Reddit.
Ще се покажат подредити като тези:
- Фитнес
- Бодибилдинг
- Натрупване на мускулна маса
- Бягане и други
Всеки от тях обслужва различни общности и хората често споделят своите успехи и борби.
Reddit също може да помогне за проследяването на много тесен сегмент от по-голяма популация. Субредит може да бъде в помощ, ако управлявате зала за скално катерене или силов трибой, защото може да предостави ценна информация от вашата целева аудитория.
Навигирането в Reddit може да бъде малко трудно за новите потребители. Но след като се разбере, то е мощен инструмент за извършване на пазарни проучвания за малкия бизнес.
Рецензии на книги: Как да използвате рецензии на книги в Amazon за проучване на пазара
Тази техника за проучване на пазара е малко необичайна, но е още по-мощна поради това колко малко хора се сещат за нея.
Когато трябва да проведете пазарно проучване с ограничен бюджет, трябва да проявите креативност. Рецензиите на книги предлагат изобилие от информация, понякога невероятно подробна и специфична, от която малко хора се възползват.
Рецензиите в Amazon са публични и вероятно имате някаква представа за най-важните или популярни книги във вашата област. Дори и да не го правите, класациите на Amazon също са свободно достъпни, лесно е да разберете какво четат хората.
След като откриете някои популярни книги, погледнете рецензиите. Amazon ви позволява лесно да сортирате рецензиите според това колко положителни са и колко полезни са.
Положителните отзиви ще бъдат полезни, защото могат да ви помогнат да разберете от какво се възползват хората.
Отрицателните или хладни рецензии могат да бъдат още по-полезни, защото има шанс да изтъкнат нужди или важни въпроси, на които книгата не е отговорила, а от това вашият бизнес може да се възползва.
Проучвания: Как да използвате проучването на пазара?
Най-добрият начин да разберете аудиторията си? Попитайте ги какво искат. Създаването на анкети, които се изпращат на клиенти след продажба, може да ви помогне да разберете колко са доволни и какво ще ги накара да направят покупка.
По същия начин можете да създадете анкети, които отправят запитване към хора, които не са направили покупка. Какво им попречи да купят? Какво може да ги е накарало да вземат различно решение?
Дори ако зададете само тези два въпроса в анкетата, отговорите могат да ви помогнат да направите корекции за следващия път.
Бонус за малкия бизнес – този тип пазарно проучване на малък бизнес е лесно за автоматизиране.
Настройването на автоматизации, които се задействат въз основа на покупка или липса на покупка, е лесно да се направи със софтуер за автоматизация на маркетинга. Задайте въпроси за проучването веднъж, след което се съсредоточете върху други части от вашия малък бизнес, докато резултатите се обработят.
Facebook групи: Как да използваме Facebook за проучване на пазара?
Facebook се наложи като една от основните платформи за изграждане на общности за малкия бизнес. Въведете вашата индустрия в търсенето във Facebook и със сигурност ще намерите различни свързани групи.
Участието във Facebook групите носи изненадващо много информация.
Когато използвате Facebook за проучване на пазара, имате няколко опции.
Простото четене на съществуващи разговори е чудесно начало.
Хората често са по-склонни да споделят своите цели или разочарования в рамките на относително лична група.
След като сте наблюдавали известно време и сте разбрали тона на групата, можете да започнете да се присъединявате към разговора. Да станете член на група и да участвате в дискусии може да бъде чудесен начин да задавате въпроси и да надхвърляте прозренията на повърхностно ниво.
Конкурентите: Как да използваме анализа на конкурентите за проучване на пазара
Вероятно не сте единственият бизнес във вашата ниша. Как най-популярните уебсайтове във вашата индустрия се опитват да се харесат на вашата аудитория?
Как можете да разберете кое съдържание е най-популярно или успешно? С използване на инструменти като Buzzsumo, може да се намери най-споделяното съдържание по определена тема.
Инструментът SEMrush може да ви каже кое съдържание се класира най-високо в търсачките. И двата са добри начини за идентифициране на потенциално ценни теми.
Още възможности дават:
- Какъв вид съобщения използват на уебсайта си?
- Как създават възможности за кръстосани и допълнителни продажби?
- Как изглежда техният екип – кой всъщност прави техния маркетинг?
Докато развивате бизнеса си, този вид информация става все по-полезна.
Няма гаранция, че вашите конкуренти правят всичко по най-добрия начин, но виждането как те управляват своя бизнес, може да предизвика идеи за подобряване на вашия собствен.
Ето как да направите този вид проучване:
- Съберете цялата информация, която вашите конкуренти правят публично достояние
- Прегледайте уебсайта им и страницата за информация, изтеглете листовки и брошури и разгледайте събитията, които посещават.
- Уверете се, че попадате в техния имейл списък, за да можете да видите какъв вид съобщения обичат да изпращат.
Струва си да приемете проучванията с едно наум. И все пак разглеждането на съобщенията на конкурентите е полезен начин да направите извод за функциите и предимствата, които са от значение за вашата аудитория.
Проучването на конкурентите не е заместител на директния контакт с вашата аудитория, но може да бъде добра отправна точка, за да разберете какъв вид съдържание е популярно във вашата ниша.
Поведение и анализи: Как да използваме данни за проучване на пазара
Едно е да знаете какво искат клиентите. Във всяка индустрия професионалистите знаят, че клиентите не винаги знаят как да решат проблемите си. Понякога има по-добър въпрос за проучване на пазара.
Проследяването на поведението на вашия уебсайт или ангажираността с вашите имейли и съобщения е чудесен начин да видите кои от вашите маркетингови усилия са най-популярни и може да ви помогнат да коригирате маркетинга си в бъдеще.
Google Analytics е мощен инструмент, който може да ви покаже как точно хората се ангажират с уебсайта ви.
Кои теми за съдържание са най-популярни? Създайте повече съдържание по тези теми.
Кои страници имат най-добри проценти на реализация? Насочете повече трафик към тези страници.
Вашият маркетинг чрез съдържание също е източник на информация за вашата аудитория.
Комбинирането на проследяване на уебсайтове с автоматизация на маркетинга може да изведе нещата на следващото ниво.
Софтуерът за автоматизация на маркетинга може да проследява отваряния на имейли, кликвания върху връзки, поведение на уебсайтове, отговори или препращане и да използва тези прозрения, за да проследява автоматично клиентите относно това, което ги интересува най-много.
От всички достъпни техники за пазарно проучване на малкия бизнес в този списък, данните са най-ефективните. Анализът ви позволява да преминете от прозрение към действие почти мигновено, а понякога и автоматично.
Попитайте аудиторията си: Как да използвате интервюта за проучване на пазара
Въпреки че хората не винаги казват точно това, което имат предвид, няма заместител на директните разговори с вашата публика.
Интервюто за проучване на пазара позволява свободен разговор, който води до по-задълбочени прозрения от проучване или писмени отговори. Ако можете да накарате хората да се отворят, ще бъдете възнаградени с подробна информация за техните невралгични точки, борби и успехи.
Стилът на интервюто е по-малко важен от провеждането на интервюта. Можете да провеждате телефонни интервюта, лични интервюта, дори интервюта по имейл и пак да получавате полезна информация.
Уроците, които научавате от разговорите дори с 10 клиенти, могат да променят вашата бизнес стратегия, маркетинг или обслужване на клиенти. Способността да говорите с клиентите на собствения им език е маркетингова суперсила.
Когато слушате аудиторията си, вие стигате до същината на това, което ги вълнува, и никакви онлайн пазарни проучвания или данни от проучване не могат да ви кажат това толкова точно, колкото те.
Заключение: Използвайте пазарни проучвания, за да влезете в главите на клиентите си
Ако трябва да разберете насищането на пазара или да изградите картина на това как вашите цени се сравняват с конкуренцията, в крайна сметка ще трябва да използвате някои по-традиционни форми на пазарно проучване.
Но има полза от извършването на пазарни проучвания, преди да имате бюджет за стандартни методи. Свързването с нуждите на вашите клиенти може да ви даде огромно предимство като малък бизнес.
Не много хора правят пазарни проучвания за малък бизнес. Повечето предпочитат да изчакат, докато могат да наемат някой, който да го направи вместо тях. Това е място, където можете да получите преднина пред другите, както и да използвате функции като Google Ads, фирмено брандиране и софтуер за малък бизнес.
По тази причина тези видове достъпни техники за проучване на пазара са огромно конкурентно предимство, такова, което ви позволява да проникнете в главите на вашите клиенти и да им предложите точно това, което искат да купят.