Афилиейт маркетингът е един от най-добрите начини да направите пасивен поток от приходи за себе си. Не е необходимо да имате уебсайт или дори да сте влиятелен човек в социалните медии – трябва само да сте креативен маркетинг специалист.
Един от любимите ми примери от конференция преди около 12 или повече години беше някой, който използва афилиейт връзки за програми за запознанства, като постави пътни знаци в зони с интензивен трафик в пиковите часове.
Докато хората се прибираха от работа и седяха в трафика, те виждаха знаците и посещаваха URL адресите, които бяха целеви страници или пренасочвания през партньорските връзки.
Но това не е много устойчива стратегия – просто уникален начин да правите пари като афилиейт маркетинг. Както можете да видите, няма недостиг на начини да печелите пари с афилиейт маркетинг и това ръководство ще ви помогне да създадете стратегия и да започнете своето пътуване.
Базира се на моя 10+/- годишен опит като афилиейт, управляващ програми – и за кратко време, управление на партньорска мрежа. Дори ако вече сте експерт, вероятно има идеи, които все още не сте изпробвали.
Стратегиите в това ръководство се прилагат за отделни хора като блогъри и звезди в социалните медии, фирми и организации с нестопанска цел, както и медии или публикации, които искат да правят пари с афилиейт маркетинг.
По-долу има много информация, включително статистика за това какво всъщност печелят партньорите от някои от най-големите партньорски мрежи, така че се пригответе да се потопите надълбоко.
Ще започнем с дефиниране на това какво е афилиейт маркетинг, ще навлезем в истината за това какво трябва да очаквате по отношение на печалбите и след това начините, по които можете да станете афилиейт, включително уникални идеи, които съм имал, но все още не съм приложил или опитал.
Това е в раздела как да започнете. Съвет четири в раздела „съвети за начинаещи“ е по-скоро усъвършенствана стратегия за партньорски маркетинг, тъй като обикновено се пренебрегва и е пропусната възможност да правите пари. Има и други скрити скъпоценни камъни, смесени навсякъде из статията… Само трябва да продължите да четете….
Какво е афилиейт маркетинг?
Партньорският маркетинг е маркетингов канал за ефективност, при който физическо или юридическо лице печели комисиона чрез популяризиране на продукт или услуга.
В някои случаи смесен модел на плащане като фиксирана такса с комисиона или комисиона и водеща CPA, цена на кликване, изтегляне или други събития могат да станат опции.
Потенциалните неща, с които могат да се броят за покупка могат да бъдат изтегляния на приложения, надценени продажби на игри, попълване на формуляр, абонаменти за бюлетин и други.
Има три страни, които си взаимодействат, за да накарат партньорския маркетингов канал да работи.
Афилиейти
Това е лицето, компанията или юридическото лице, което рекламира магазин, продукт или услуга в замяна на комисиона.
Търговци
Марка или доставчик на услуги, който плаща на други да популяризират неговите предложения на база споделяне на приходите.
Търговците могат също да създават частни пакети, пакети или фунии; тези еднократни сделки обикновено имат персонализирани комисиони. Те се наричат оферти.
Афилиейт мрежи
Платформата за проследяване, която държи пари в ескроу, предоставя насоки за съответствие, плаща на партньорите и проследява реализациите, е известна като партньорска мрежа. Има три вида мрежи:
- Традиционна – Ще намерите марки за електронна търговия с изброени техните продукти, както и водещи оферти от застрахователни компании, абонаменти, доставчици на услуги и дори организации с нестопанска цел, които искат да наберат средства.
- CPA – CPA мрежата се различава от традиционната партньорска мрежа, защото изброява единични оферти или продуктови пакети с фиксирано изплащане. Партньорите в мрежите на CPA избират оферти и договарят комисиони въз основа на офертата срещу наличието на пълен набор от продуктови инструменти, където могат да смесват и съпоставят модели на комисиони.
- Sub – Подпартньорски мрежи са, когато други традиционни партньорски мрежи или CPA партньорски мрежи се присъединят към партньорска програма и изброят търговеца на своята платформа. Това може да включва и инструменти за осигуряване на приходи, при които партньорът инсталира JavaScript на уебсайта си и JavaScript превръща обратните връзки в партньорски връзки при щракване при изход.
Колко пари можете да правите с афилиейт маркетинг?
Сумата пари, която можете да направите от афилиейт маркетинг, е ограничена до способността ви да привлечете потребители с високо и средно ниво на намерения към вашите връзки за проследяване и да ги конвертирате.
Важно е обаче да знаете, че повечето хора не изкарват прехраната си изключително и само от афилиейт маркетинг. Това е комбинация от канали и стратегии за осигуряване на приходи.
Но не се обезсърчавайте; лесно е да спечелите няколко хиляди на година и след това да увеличите доходите си оттам. Партньорските приходи могат да допълнят и понякога да надминат цената на хиляда импресии (CPM) и фиксираните ставки на таксите, да не говорим, че ще ви успокоят, когато спонсорствата и посланиците пресъхнат.
И почти всяка партньорска платформа предлага множество начини да получите плащане. Като партньор, от вас зависи да говорите с партньорските програми, към които се присъединявате, за да получите увеличени проценти, фиксирани такси и смесени модели.
Моделите и действията на партньорско плащане могат да включват традиционно партньорско плащане, което е процент от продажбите, и да се комбинира със следното:
- Фиксирани такси за продажба или пакет.
- Плащания по цена на клик.
- Разходи за потвърдени плащания за възможни клиенти.
- Такса за изтегляне.
- Плащания с фиксирана такса за надценки в пазарска количка.
- CPM (цена на хиляда импресии).
- Записвания за бюлетин.
- Такси за попълване на формуляр (различни от проверените възможни клиенти, при които се извършва плащане или се извършва проверка).
- Такси за спонсорство и ексклузивност.
- И още!
Как работи афилиейт маркетингът?
Партньорският маркетинг работи чрез следните стъпки:
- Откривате, че можете да създадете аудитория или да достигнете до аудитория, която има нужда от дадения продукт или услуга.
- След като бъде идентифицирана нужда, вие създавате стратегия, за да поставите вашата проследяваща връзка или код пред целевата група.
- Оттам свързвате аудиторията, до която достигате, с магазина, продукта или доставчика на услуги, който има партньорска програма.
- Намирате най-добрата мрежа или платформа за партньорската програма и се присъединявате.
- След като бъдете одобрен, проверявате дали вашият промоционален метод е съвместим с мениджъра.
- Започвате да поставяте своите връзки или кодове за проследяване пред аудиторията (със съвместими рекламни разкрития) и проверявате партньорската мрежа, за да сте сигурни, че кликванията, потенциалните клиенти и продажбите се проследяват адекватно.
- Разширявате това, което работи, и продължавате да увеличавате приходите си.
Типове афилиейт маркетинг
Няма почти никакви ограничения за видовете партньорски маркетинг. Някои методи имат краткосрочни увеличения на приходите, като споделяне на връзка в социални медии, а други могат да изградят устойчиви приходи в дългосрочен план, като изграждане на уебсайтове.
Можете дори да правите афилиейт маркетинг лично чрез презентации на конференция или раздаване на карти за контакт в нощен клуб или събитие в мрежа.
Направих това лично, като използвах персонализирани URL адреси и QR кодове (с рекламни разкрития).
И не се ограничавайте. Можете да смесвате и съпоставяте, за да създадете поток от приходи, който има сезонни върхове, изблици на приходи в бавни времена и изгражда аудитория, която можете да мащабирате – и в крайна сметка да продадете целевия имот, ако желаете.
Ето някои от начините, по които можете да бъдете афилиейт маркетинг специалист:
- Уебсайтове и блогове – Независимо дали уебсайтът ви е тематично нишов, сайт за ревюта или създавате ръководства с инструкции (рецепти, подобряване на дома и т.н.), партньорските връзки могат да се използват като инструменти, решения и допълващи банери в страничната лента.
- Инфлуенсъри – Могат да споделят партньорски връзки, тъй като представят продукти и решения. Наличието на код за козметичен продукт например е чудесен начин за проследяване на продажбите, ако няма налична връзка, върху която може да се кликне (стига да не изтича към сайтове за купони и разширения на браузъра за връщане на пари).
- Реклама в социалните мрежи – марките могат да получат толкова голямо покритие само сами. Като разполагат с опитни търговци в социалните медии, които пускат реклами, те могат да увеличат своя обхват. И ако имате база от фенове, увеличаването на вашите собствени публикации чрез рекламната платформа е друга форма на платени социални медии, която може да работи страхотно. Помолете партньорските си мениджъри за увеличаване на бюджета, ако те искат продажби и имате ангажирана аудитория.
- Социални и професионални групи – Да приемем, че принадлежите към фотографски клуб или професионален канал в Slack, или може би сте част от или притежавате група във Facebook за хора с подобно мислене. Ако имате разрешение от собственика, споделете своите партньорски връзки в него. Още по-добре, собственикът на групата може да го направи, за да събере продажби, ако член някога има нужда от нещо, което се предлага.
- PPC – Ако партньорската програма го позволява, опитайте да пуснете PPC реклами. Ако правите търговска марка или търговска марка + купони/отзиви/и т.н., вероятно ще бъдете премахнати от програмите, така че не го правете, освен ако нямате разрешение. Добавянето на стойност към марката и използването на небрандирани фрази винаги е най-безопасният път. Не забравяйте да прочетете TOS на програмата и попитайте мениджъра дали са необходими директни връзки или целеви страници – не искате всичките ви комисионни да бъдат върнати, защото сте забравили да проверите първо.
- Целеви сайтове и приложения – Целевите сайтове и приложения са места, които хората посещават, за да бъдат част от общност и да намерят ресурси, защото имат пълно доверие на мястото; това е тяхната дестинация. Като водещ авторитет, вие можете да настроите двигатели за сравняване на цени, резервации и пазаруване, както и креативни начини за използване на данни и емисии за сделки, за да монетизирате аудиторията, като същевременно предоставяте ресурси.
- Електронни книги и курсове – Написали ли сте електронна книга или продавате курс, в който се споменава продукт, софтуер или услуга? Можете да използвате и партньорски връзки тук.
- Абонаменти – Продавате ли прогнози за спортни залагания или хороскопи, правите ли платен маркетинг или професионални бюлетини или дори управлявате кутия за абонамент? Можете да включите партньорски връзки в тях. Що се отнася до спортните залагания, защо не популяризирате местата, от които могат да правят залагания, и не продавате стоки за лоялни фенове?
- YouTube – Това е един от най-добрите начини, по които партньорите печелят. Хората идват в YouTube, за да се научат как да правят нещо, от оформяне на прическа до поправка на лодките си. Те също така търсят сравнения и прегледи. Всеки от тях е основен за печелене на пари с партньорски връзки в описанието и кодове за суета във видеоклиповете. Не забравяйте платформите за социални медии, които използват видео, като Рийлове, ТикТоци и други.
- Бюлетини и имейл – Имейлът не е мъртъв и ако имате активен списък, знаете разбивките на аудиторията. Споделяйте подходящи и навременни комуникации с тях и дори сделки за продукти, от които биха имали нужда в момента. Вашите имейли и списък с бюлетини ви правят пари, стига да не злоупотребявате с тях.
- SMS – Точно като имейлите по-горе, ако не злоупотребявате със списъка си, можете да получите аудитория, която кликва и пазарува. Те обикновено са по-млади, така че съвпадението на аудиторията тук от продуктите, местата и времето/сезона е жизненоважно.
- Портали за бонуси – Случвало ли ви се е да попаднете на страницата „благодаря“ на уебсайт и да има оферти за други компании? Вероятно това са партньорски връзки или хибридна партньорска комисионна + такса (цена на клик, CPM или фиксирана такса).
- Кешбек – Ако получавате пари обратно от доставчик, разширение на браузъра или уебсайт, вие получавате част от комисионната, която те печелят. Можете също да предложите връщане на пари в брой, но не забравяйте да говорите с лицензиран адвокат и сертифициран CPA, за да получите процесите и защитите, преди да започнете.
- Сайтове за купони и сделки – Уеб сайтовете за купони и сайтове за сделки (сайтовете за сделки споделят продукти при разпродажби срещу купон за марка) обикновено се захранват от партньорски комисионни. Те извличат емисии за продукти и сделки и събират комисионни, докато щраквате и плащате.
- Отзиви – Прегледът на продукти в писмена форма, във видеоклипове и в социалните медии е чудесен начин да печелите комисионни за партньори.
- Партньорства и кобрандирани кампании – Една от любимите ми стратегии е да си партнирам с други компании, за да се популяризираме взаимно с директни връзки или партньорски връзки. Това може да са публикации в блогове, имейли, съвместно спонсориране на раздаване на сайт на трета страна (с инфлуенсър или блогър) и т.н. Можете да достигнете до други аудитории, да проследите всичко и да генерирате приходи. След това тези статистики могат да се използват за изграждане на по-големи партньорства, особено ако сте по-малки. Можете да се обърнете към голяма марка и да кажете: „Ето нашата статистика и какво можете да очаквате за CAC и ROAS в сравнение с другите ви усилия.“
- Ръководства и портали за подаръци – уебсайтовете за подаръци, които създават списъци, регистри или списъци с идеи за подаръци, могат да правят пари чрез партньорски връзки. Това е буквално базирано на продукти и пазаруване съдържание, така че реализациите и потребителското намерение са високи.
- Приложения за планиране – Приложенията, които помагат на хората да планират събития (сватби, кръщенета, рождени дни и т.н.) или дори да декорират стая, са идеални за печелене на пари с партньорски маркетинг. Вие предоставяте идеи и насоки, а потребителите предоставят предпочитания. Вие вече правите препоръки и те ще пазаруват. Накарайте ги да пазаруват чрез вашите партньорски връзки за допълнителни приходи в джоба ви. Парите са на масата.
- Офлайн реклами – Купете рекламно място в баня, екран на киносалон, билбордове, автобусни спирки или дори място в пазарска количка в магазин и разполагайте с QR код, за да накарате човека да предприеме действие. Можете дори да предложите сравнителна цена, ако знаете, че уебсайтът е по-евтин, отколкото лично, и да предложите отстъпка. Ако има приложение за изтегляне, имате завладяваща аудитория и съобщение за спестяване на място.
- Listicles – Това са „най-добрите“ и амбициозни списъци, които ще видите, класирани за заявки за пазаруване. Някои могат да бъдат най-добрият продукт или услуга на XYZ, други могат да бъдат ваканции и места за посещение.
Как да започнете с афилиейт маркетинг?
Много успешни партньори вече имат платформа, но няма причина да не можете да започнете от нулата.
Като влезете с план, можете да започнете своето партньорско маркетингово пътуване с по-контролиран подход, измерими стъпки и потенциал за по-добри резултати.
Стъпка 1: Изберете ниша, която ви кефи
Първата стъпка в партньорския маркетинг е да разберете за какво можете да пишете, да говорите, да бъдете интервюирани и да не ви омръзне поне три или четири години.
Ако ви отегчава или избирате ниша само за ефективност, е по-малко вероятно да постигнете истински успех. Знам това от опит. Трябва да имаш страст, за да го поддържаш интересен.
Създайте изживяване, към което хората ще искат да продължат да се връщат, на което ще се доверят и което ще споделят с други, които се интересуват от темата.
Трябва също така да сте запознати по темата, или ще ви липсва автентичност. Подобно е на E-E-A-T.
Ето начин да видите дали нишата е добра, за да опитате: Създайте списък от най-малко 50 теми в тази ниша с 2 или 3 уникални точки за говорене за всяка.
Ако не можете да намерите поне 50, които са уникални един от друг, може все още да нямате необходимия опит. Освен това няма да имате достатъчно съдържание, за да публикувате или да направите нещо ново за цяла година. Това ще ви ограничи.
Това не означава, че трябва да спрете; вместо това помислете за допълнителна ниша и вижте дали тя е актуална с тази, която имате. Това включва демографски данни за аудиторията, магазини или доставчици на услуги, които обслужват и двете теми, и вие се чувствате еднакво ентусиазирани към тях.
Ако има, тази допълнителна тема ще ви помогне да стигнете до 50.
Стъпка 2: Намерете афилиейт мрежи, към които да се присъедините
Преди да създадете уебсайт, канал в YouTube, подкаст или да купите медии, уверете се, че има програми, които имат съвпадение на аудиторията и ще приемат вашите промоционални методи.
Някои партньорски програми не искат например сайтове за рецензии, сделки или купони. Така че, ако това е бил вашият план, може да нямате опции в момента. Други не искат подкасти, функции за бюлетини, създатели на съдържание в YouTube или търговци на PPC, защото не виждат стойността там.
Същото важи и за съпоставянето на аудиторията. Да предположим, че никоя от програмите не се грижи за женската демография, но имате жени като аудитория. В този случай има вероятност да не спечелите толкова, колкото бихте направили с други ниши, тъй като опитът при пазаруване и реализация не отговаря на техните нужди.
И ако вашите промоционални методи не са приети в програмата, вашите комисиони ще бъдат върнати, защото сте нарушили условията на програмата.
Но все още можете да правите пари по други начини.
Професионален съвет: Винаги четете условията на програмата, преди да се присъедините, и получете разрешение за вашите промоционални методи от компанията, преди да започнете.
Стъпка 3: Стартирайте със своя план за действие
Сега е време да стартирате своя план. Може да включва уебсайт, целеви страници за платени медии, подкаст, канал в YouTube, акаунти в социалните медии или друг начин, по който планирате да изпратите връзките си до правилната аудитория.
Ето идеята, която споменах в началото. Ако сте били в нощен клуб, бар или дори хотелски лоби бар, вероятно сте виждали реклами за баня. Те могат да бъдат в сергиите или по стените до мивките. Това е първокласен недвижим имот с пленена публика.
Ако става дума за заведение, работещо късно през нощта, а не за дневен ресторант или кръчма за посещение в голям хотел, който е домакин на конференции, това е, което търситe. Тъй като хората са пили и нощта е към своя край, те ще използват тоалетната, преди да се качат на такси или Uber. Те също ще имат някои непосредствени нужди, мисли или желания. Това е мястото, където можете да стартирате своите партньорски връзки.
- Купете рекламно място в тоалетната.
- Създайте QR код, който пренасочва през вашите партньорски връзки в рекламата.
- Намерете партньорски програми, които биха резонирали с конкретните типове клиенти в тази тоалетна. Нощните клубове имат различни нужди от хотелските барове от висок клас, например.
Ето ниши, които потенциално бих опитал за нощни клубове:
- Приложения за доставка на храна до късно вечерта, тъй като хората са погълнали много алкохол.
- Приложения за запознанства, които обслужват конкретни възрастови групи или демографски данни въз основа на типа нощен клуб (музика, демографски възраст, LGBTQ+ и т.н.).
- Хидратационна терапия (интравенозни капки), където можете да резервирате или попълнят бърз и лесен формуляр, особено ако можете да резервирате за следващата сутрин, и те ще дойдат при вас.
- Тестове за бременност или полово предавани болести и срещи в клиника.
Афилиейт маркетинг съвети за начинаещи
Първото нещо, което трябва да направите, е да разгледате този списък с неща, които да търсите, преди да се присъедините към партньорска програма. По този начин сте готови да изберете партньорските програми с най-добри шансове за печелене на пари. След това е време да влезете в правилното мислене – и това започва с отхвърляне.
Съвет 1: Приемайте откази
Вие намирате перфектната партньорска програма и сте развълнувани, защото те имат перфектния продукт, невероятни комисиони и вашата аудитория го иска.
Кандидатствате, получавате отказ и афилиейт мениджърът или не отговаря, или ви дава общ имейл.
Случва се на всички ни. Не се разстройвайте и определено не отговаряйте с груб имейл на мениджъра.
Вместо това изпратете имейл защо сте подходящ и споделете пример за това как ще добавите стойност. Може да не ви вкара в програмата, но това е животът.
Ако все още не отговарят, вижте дали PR екипът има алтернативна програма на платформа, която не е партньор, но все още е платена за комисиона. Това може да е вашият път.
Ако не можете да работите с компанията, която искате, потърсете техните конкуренти и вижте дали Amazon също продава продукта. Почти винаги има алтернатива на вашия първи и втори избор. И в даден момент, след като платформата ви стане достатъчно голяма, те ще дойдат при вас. Когато го направят, изисквайте персонализирана комисиона и споделете, че първоначално сте били отхвърлени и ще отнеме работа, за да замените настоящите си доставчици.
Но отново, бъдете професионалисти и не обвинявайте и не се фокусирайте върху миналото. Не искате да проваляте възможността.
Последната опция е да потърсите подпартньорски мрежи. Има масивни играчи, като Skimlinks, и нишови, които доминират в пространства като модата. Те имат достъп до марките и могат да ви въведат, докато марката не е готова да работи с вас.
Съвет 2: Не се фокусирайте върху високи комисионни и EPC
По-високите комисионни и високите печалби на клик (EPC) не означават повече пари.
Сумата, която правите зависи от множество фактори. Средната стойност на поръчката (AOV), правилното въвеждане в експлоатация на приписването, разрешаване на софтуерни партньори в процеса на плащане, проценти на реализация и т.н., всичко това влияе върху сумата, която печелите извън изплащането.
Разгледайте целия поток от продажби и вашите демографски съвпадения, след което вземете предвид изтичането на информация и други партньорски допирни точки.
По-високата комисиона може да е налице само защото ще печелите по-малко поради други фактори, които могат да заменят вашето проследяване.
Съвет 3: Бъдете отворени за тестове
Винаги тествайте търговците, съобщенията и връзките.
В една от нашите B2B партньорски програми плащаме различни суми за различни пакети. Редовно тестваме промоционалните формулировки на партньори и когато променим една дума или точка за продажба, по-високите пакети се продават по-често и партньорите печелят повече. След това същите знания могат да бъдат приложени към партньори с подобен трафик и аудитория.
В друга програма открихме (тъй като нашите водещи партньори споделиха данни за реализациите), че повечето от конкурентите имат приблизително еднакви реализации на настолен компютър – но ние сме най-високите с няколко процентни пункта в мобилния трафик.
Когато се обърнем към нови партньори и те кажат, че са доволни от конкурента, ние питаме какъв процент от техния трафик е мобилен. Когато дадат по-голям брой, ние споделяме какво биха могли да направят въз основа на данните, които имаме от подобни източници на трафик, ако вместо това работят с нас.
Ако не тестват, те ще продължат да мислят, че максимизират печалбите, което не винаги е така.
Съвет 4: Монетизирайте всичко релевантно
Една от най-честите грешки, които виждам, когато хората монетизират каналите си, е, че забравят, че има места, където се извършват действия, и няма партньорски връзки.
Това включва имейли и бюлетини, споделяния в социални мрежи и публикации в блогове.
Когато хората публикуват във Facebook и има няколко изображения, не забравяйте да редактирате описанието на всяко, така че да е уникално, добавете подходящи хаштагове и качете конкретната партньорска връзка за закупуване на всяко изображение.
Заключение
Първите стъпки в афилиейт маркетингът са лесни и няма недостиг на начини или възможности.
Вероятно няма да забогатеете, но можете да направите допълнителен доход, докато се забавлявате много, докато го правите.
Като бонус, след като станете афилиейт маркетинг специалист, ще научите анализи, проследяване и множество форми на маркетинг, включително SEO, имейл, писане на съдържание, купуване на медии и т.н.
Това ще ви подготви да се развиете като маркетолог в компания ако искате маркетингова работа на пълен работен ден след това.
И най-доброто от всичко, партньорският маркетинг е евтин начин да започнете свой собствен бизнес и да станете свой собствен шеф.
Надявам се да се гмурнете и да опитате.