Бизнесът е от онези начинания, които не само дават нашата прехрана на масата, но и ни носят невиждано удовлетворение, когато разрешаваме проблеми за своите клиенти. Всеки, който се занимава с бизнес активно, следи световните тенденции и лидерите, които оставят отпечатък в различните браншове. Независимо дали говорим за мода, технологии, спорт, развлечение, медии или други. 

Вдъхнових се да събера на едно място 7 от най-добрите световни бизнес и маркетинг специалисти, които искрено много адмирирам и като които искам да стана „като порасна“. Идеята дойде от една от най-добрите маркетинг дами у нас – Василена Вълчанова. Въпреки, че не я познавам – „Васи, благодаря за идеята и вдъхновението!“

Всеки един от нас, който се занимава с маркетинг и бизнес, знае и следва няколко от авторитетите в бранша и прилага техните тактики и стратегии. Сигурен съм, че и ти имаш.

Продължи да четеш нататък, за да разбереш от кого се вдъхновява и мотивира екипът на MarketingZeus.bg и кои са тези бизнес богове лидери в бранша, които следим отблизо.

Сет Годин

Разбира се, че стартирам с легендарния Сет Годин. Той е американски експерт по маркетинг и автор на бизнес книги в областта. Завършва компютърни науки и философия, а в последствие получава магистърска степен по бизнес администрация. Автор е на бестселърите „Лилавата крава„, „Линчпин“, „Маркетинг на позволението„, „Малкото е новото голямо“ и много други.

Първата ми „среща“ със Сет беше именно през далечната 2013 година, когато се сдобих с неговата книга „Маркетинг на позволението“. Страхотно четиво, което започна да прокрадва интереса ми към маркетинга по онова време. Една от книгите, които прочетох в периода, в който стартира MarketKing.

Сет е маркетингов гений и е разпознаваем в цял свят благодарение на това, което прави. Освен автор, той е лектор и консултант в множество различни Fortune 500 компании.

Иска ми се да приличам на Сет Годин заради маркетинговия му гений. Заради стратегиите и тактиките, които прилага, за да направи един бизнес голям.

Саймън Синек

Саймън Синек е американски автор и мотивационен говорител. Автор на заглавията „Започни със защо“, „Лидерите винаги обядват последни“ и „Безкрайната игра“.

Саймън Синек е непоклатим оптимист. Той вярва в светлото бъдеще и способността ни да го изграждаме заедно.

Описан като „прозорлив мислител с рядко срещан интелект“, Саймън учи лидери и организации как да вдъхновяват хората. Със смелата цел да помогне за изграждането на свят, в който по-голямата част от хората се събуждат всеки ден, чувствайки се вдъхновени и сигурни в работата си и чувствайки се изпълнени с удовлетворение в края на деня, той ръководи движение, което да вдъхнови хората да правят неща, които обичат.

Искам да бъда като Саймън заради невероятната енергия, която излъчва и уникалния му начин на мислене. Синек има прекрасна перспектива за най-обикновени неща, които могат само да ни удивят.

Гари Вайнерчук

Гари, Гари, Гари…. Не малко статии съм писал, вдъхновен от Гари Вайнерчук.

А това са една малка част от материалите, които сме писали свързани с Гари.

Гари е американски предприемач, четири пъти най-продаван автор за New York Times, говорител и влиятелна личност в интернет. Първоначално придобива популярност като сомелиер, който развива успешно бизнеса на родителите си. Вайнерчук е най-добре познат от дигиталния маркетинг и като пионер в социалните медии, стоящ начело на компаниите VaynerMedia и VaynerX.

Автор е на книгите „Crush it!“, „Jab, jab, jab, right-hook“, „Thank you economy“, „#TheAskGaryVee“ и други.

Искам да приличам на Гари заради необятната стойност, която дава на своята аудитория. Прави го безплатно, защото знае, че не всеки ще седне на задника си и ще започне да работи за мечтите си.

Никълъс Коул

Никълъс е едно от най-малко известните имена в този списък. Той е артист и писател, основател на агенция Digital Press. Стартира своята писателска кариера, когато е само на 17 и до ден-днешен е изградил себе си като експерт по писане на съдържание и автор на книгата „Confessions of a Teenage Gamer„. Пише за издания като Entrepreneur, Inc, Forbes, Business Insider, Fortune, Time и много други.

Следя отблизо съдържанието, което споделя и ме е вдъхновявал за доста материали, които аз самият след това съм пускал. Никълъс е истинско вдъхновение.

Искам да приличам на Никълъс Коул заради невероятния му писателски талант и заради това, че постоянно бълва идеи за създаване на ново и ново съдържание.

Дейвид Огилви

Дейвид Огилви е друго легендарно име, което обичаме изключително много тук в MarketingZeus.bg. И, разбира се, доста често споменаваме в нашите материали.

Дейвид Огилви e британски рекламист. Не завършил образованието си, той работи като готвач, продавач, дипломат и фермер. На тридесет и седем годишна възраст започва да се занимава с реклама и основава рекламната агенция „Ogilvy & Mather“.

Книгата „Огилви за рекламата“ е една от най-любимите ми, към която се обръщам винаги, когато имам нужда от свежи идеи за написване на кратки копита за реклами на наши клиенти. Уникална книга, която не един и два пъти сме препоръчвали.

Искам да приличам на Огилви заради рекламния му нюх и копирайтинг гений, който кара продуктите да изпъкват – не рекламите. Продуктите!

Питър Тийл

Питър Тийл е американски милиардер предприемач и рисков капиталист. Той е съосновател на PayPal, Palantir Technologies, Founders Fund и е първият инвеститор във Facebook. Той бе класиран на 4-то място в списъка на Форбс Мидас за 2014 г. с нетна стойност от 2,2 милиарда долара и на 328 във Форбс 400 през 2018 г. с нетна стойност от 2,5 милиарда долара.

Първата ми „среща“ с Тийл беше в книгата му „От нула до едно“, където помага на всички нас “да видим отвъд начертаните пътища” за едно по-добро бъдеще. В тази книга Питър разказва доста интересни неща от света на стартъпите.

Искам да приличам на Питър Тийл заради усета му да инвестира в качествени компании и уменията му да създава големи компании. Вижданията му за бизнеса и иновациите са невероятни. За Тийл съществуват два вида иновация. Разбира се, по-лесно е да се имитира, отколкото да се твори нещо ново. Когато правим нещо, което знаем как се прави, се придвижваме от 1 към n и просто умножаваме нещо вече познато. Но всеки път, когато създаваме нещо ново, се придвижваме от 0 към 1. Изобретяването – и като момент, и като действие, е нещо сингулярно, а резултатът е нещо ново и непознато.

Ноа Каган

Ноа е служител номер 30 във Facebook, служител номер 4 в Mint.com и също така е работил за Intel. В момента Ноа Каган е основател и изпълнителен директор на Sumo Group – компания, която помага на предприемачите да разбиват повече, както той самият се изразява. 

Toвa e чoвeĸът, ĸoйтo cтoи зaд eдин oт нaй-ycпeшнитe и пeчeливши oнлaйн мapĸeтингoви инcтpyмeнти в cвeтa – АррЅumо. B cвoя личeн блoг Hoa cпoдeля гoлямa чacт oт xaĸoвeтe, ĸoитo изпoлзвa, зa дa paзвивa бизнeca cи.

Искам да приличам на Ноа Каган заради невероятната му харизма и чувство за хумор, освен страхотния бизнес нюх, който притежава. Благодарение на съдържанието, което пуска, а то е доста въплътено с хумор, той набира доста погледи върху компаниите, които управлява. 

Това са само една малка част от хората, на които искам да заприличам, „когато порасна“. Кои са твоите топ имена? Сподели с мен и нашите читатели своите фаворити!

Leave A Comment

Големи брандове, които ни се довериха

Ще се радваме да помогнем.

Свържи се с нас и нека заедно започнем дигиталната трансформация на твоя бизнес.