Бизнесът е от онези начинания, които не само дават нашата прехрана на масата, но и ни носят невиждано удовлетворение, когато разрешаваме проблеми за своите клиенти. Всеки, който се занимава с бизнес активно, следи световните тенденции и лидерите, които оставят отпечатък в различните браншове. Независимо дали говорим за мода, технологии, спорт, развлечение, медии или други. 

Вдъхнових се да събера на едно място 7 от най-добрите световни бизнес и маркетинг специалисти, които искрено много адмирирам и като които искам да стана „като порасна“. Идеята дойде от една от най-добрите маркетинг дами у нас – Василена Вълчанова. Въпреки, че не я познавам – „Васи, благодаря за идеята и вдъхновението!“

Всеки един от нас, който се занимава с маркетинг и бизнес, знае и следва няколко от авторитетите в бранша и прилага техните тактики и стратегии. Сигурен съм, че и ти имаш.

Продължи да четеш нататък, за да разбереш от кого се вдъхновява и мотивира екипът на MarketingZeus.bg и кои са тези бизнес богове лидери в бранша, които следим отблизо.

Сет Годин

Разбира се, че стартирам с легендарния Сет Годин. Той е американски експерт по маркетинг и автор на бизнес книги в областта. Завършва компютърни науки и философия, а в последствие получава магистърска степен по бизнес администрация. Автор е на бестселърите „Лилавата крава„, „Линчпин“, „Маркетинг на позволението„, „Малкото е новото голямо“ и много други.

Първата ми „среща“ със Сет беше именно през далечната 2013 година, когато се сдобих с неговата книга „Маркетинг на позволението“. Страхотно четиво, което започна да прокрадва интереса ми към маркетинга по онова време. Една от книгите, които прочетох в периода, в който стартира MarketKing.

Сет е маркетингов гений и е разпознаваем в цял свят благодарение на това, което прави. Освен автор, той е лектор и консултант в множество различни Fortune 500 компании.

Иска ми се да приличам на Сет Годин заради маркетинговия му гений. Заради стратегиите и тактиките, които прилага, за да направи един бизнес голям.

Саймън Синек

Саймън Синек е американски автор и мотивационен говорител. Автор на заглавията „Започни със защо“, „Лидерите винаги обядват последни“ и „Безкрайната игра“.

Саймън Синек е непоклатим оптимист. Той вярва в светлото бъдеще и способността ни да го изграждаме заедно.

Описан като „прозорлив мислител с рядко срещан интелект“, Саймън учи лидери и организации как да вдъхновяват хората. Със смелата цел да помогне за изграждането на свят, в който по-голямата част от хората се събуждат всеки ден, чувствайки се вдъхновени и сигурни в работата си и чувствайки се изпълнени с удовлетворение в края на деня, той ръководи движение, което да вдъхнови хората да правят неща, които обичат.

Искам да бъда като Саймън заради невероятната енергия, която излъчва и уникалния му начин на мислене. Синек има прекрасна перспектива за най-обикновени неща, които могат само да ни удивят.

Гари Вайнерчук

Гари, Гари, Гари…. Не малко статии съм писал, вдъхновен от Гари Вайнерчук.

А това са една малка част от материалите, които сме писали свързани с Гари.

Гари е американски предприемач, четири пъти най-продаван автор за New York Times, говорител и влиятелна личност в интернет. Първоначално придобива популярност като сомелиер, който развива успешно бизнеса на родителите си. Вайнерчук е най-добре познат от дигиталния маркетинг и като пионер в социалните медии, стоящ начело на компаниите VaynerMedia и VaynerX.

Автор е на книгите „Crush it!“, „Jab, jab, jab, right-hook“, „Thank you economy“, „#TheAskGaryVee“ и други.

Искам да приличам на Гари заради необятната стойност, която дава на своята аудитория. Прави го безплатно, защото знае, че не всеки ще седне на задника си и ще започне да работи за мечтите си.

Никълъс Коул

Никълъс е едно от най-малко известните имена в този списък. Той е артист и писател, основател на агенция Digital Press. Стартира своята писателска кариера, когато е само на 17 и до ден-днешен е изградил себе си като експерт по писане на съдържание и автор на книгата „Confessions of a Teenage Gamer„. Пише за издания като Entrepreneur, Inc, Forbes, Business Insider, Fortune, Time и много други.

Следя отблизо съдържанието, което споделя и ме е вдъхновявал за доста материали, които аз самият след това съм пускал. Никълъс е истинско вдъхновение.

Искам да приличам на Никълъс Коул заради невероятния му писателски талант и заради това, че постоянно бълва идеи за създаване на ново и ново съдържание.

Дейвид Огилви

Дейвид Огилви е друго легендарно име, което обичаме изключително много тук в MarketingZeus.bg. И, разбира се, доста често споменаваме в нашите материали.

Дейвид Огилви e британски рекламист. Не завършил образованието си, той работи като готвач, продавач, дипломат и фермер. На тридесет и седем годишна възраст започва да се занимава с реклама и основава рекламната агенция „Ogilvy & Mather“.

Книгата „Огилви за рекламата“ е една от най-любимите ми, към която се обръщам винаги, когато имам нужда от свежи идеи за написване на кратки копита за реклами на наши клиенти. Уникална книга, която не един и два пъти сме препоръчвали.

Искам да приличам на Огилви заради рекламния му нюх и копирайтинг гений, който кара продуктите да изпъкват – не рекламите. Продуктите!

Питър Тийл

Питър Тийл е американски милиардер предприемач и рисков капиталист. Той е съосновател на PayPal, Palantir Technologies, Founders Fund и е първият инвеститор във Facebook. Той бе класиран на 4-то място в списъка на Форбс Мидас за 2014 г. с нетна стойност от 2,2 милиарда долара и на 328 във Форбс 400 през 2018 г. с нетна стойност от 2,5 милиарда долара.

Първата ми „среща“ с Тийл беше в книгата му „От нула до едно“, където помага на всички нас “да видим отвъд начертаните пътища” за едно по-добро бъдеще. В тази книга Питър разказва доста интересни неща от света на стартъпите.

Искам да приличам на Питър Тийл заради усета му да инвестира в качествени компании и уменията му да създава големи компании. Вижданията му за бизнеса и иновациите са невероятни. За Тийл съществуват два вида иновация. Разбира се, по-лесно е да се имитира, отколкото да се твори нещо ново. Когато правим нещо, което знаем как се прави, се придвижваме от 1 към n и просто умножаваме нещо вече познато. Но всеки път, когато създаваме нещо ново, се придвижваме от 0 към 1. Изобретяването – и като момент, и като действие, е нещо сингулярно, а резултатът е нещо ново и непознато.

Ноа Каган

Ноа е служител номер 30 във Facebook, служител номер 4 в Mint.com и също така е работил за Intel. В момента Ноа Каган е основател и изпълнителен директор на Sumo Group – компания, която помага на предприемачите да разбиват повече, както той самият се изразява. 

Toвa e чoвeĸът, ĸoйтo cтoи зaд eдин oт нaй-ycпeшнитe и пeчeливши oнлaйн мapĸeтингoви инcтpyмeнти в cвeтa – АррЅumо. B cвoя личeн блoг Hoa cпoдeля гoлямa чacт oт xaĸoвeтe, ĸoитo изпoлзвa, зa дa paзвивa бизнeca cи.

Искам да приличам на Ноа Каган заради невероятната му харизма и чувство за хумор, освен страхотния бизнес нюх, който притежава. Благодарение на съдържанието, което пуска, а то е доста въплътено с хумор, той набира доста погледи върху компаниите, които управлява. 

Това са само една малка част от хората, на които искам да заприличам, „когато порасна“. Кои са твоите топ имена? Сподели с мен и нашите читатели своите фаворити!

Големи брандове, които ни се довериха

PR Transparent
Sevastopol dolphin
Soccer Court Logo Template
PrognoziraiMe logo white
sportmax logo 600 600 e1652873788468
novo logo

Ще се радваме да помогнем.

Свържи се с нас и нека заедно започнем дигиталната трансформация на твоя бизнес.

Пиши ни