Изработката на онлайн магазин е ключов момент и изборът на правилната платформа може да доведе или да наруши твоя успех. CloudCart, Shopify и WooCommerce са три от най-популярните платформи за електронна търговия в света, всяка от които предлага уникални предимства и потенциални предизвикателства на своите ползватели.
Разбирането на техните различия е важно за успеха на твоя онлайн бизнес и ние сме тук, за да ти помогнем с това. Ще проучим функциите, които отличават CloudCart, Shopify и WooCommerce, и ще обясним как те могат да обслужват различни нужди.
Въпреки че предпочитаме WooCommerce и CloudCart и сме изградили много онлайн магазини върху тези платформи, нашата цел е да предоставим задълбочено, безпристрастно сравнение, което да ти помогне да вземеш най-доброто решение.
Този задълбочен анализ на CloudCart срещу Shopify срещу WooCommerce ще ти помогне да се ориентираш за техните предимства и недостатъци и да избереш платформата, която наистина поддържа твоя онлайн магазин.
Бърз преглед: Shopify срещу CloudCart срещу Woocommerce
Преди да започнем с нашето задълбочено сравнение на трите най-популярни платформи за електронна търговия в мрежата, важно е да покрием основите и да подчертаем какво прави тези платформи открояващи се.
Какво е Shopify?
Shopify е цялостно решение за електронна търговия, което те улеснява да създадеш онлайн магазин, да приемаш плащания и да управляваш инвентара си, всичко това от една платформа.
С Shopify не е нужно да се притесняваш за техническите аспекти на управлението на сайт за електронна търговия, като уеб хостинг, сигурност, кеширане и т.н.
Какво е WooCommerce?
WooCommerce е плъгин за електронна търговия с отворен код, създаден за WordPress. Той ти позволява да използваш най-мощната система за управление на съдържание (CMS) и да я използваш, за да управляваш онлайн магазин.
WordPress е най-популярният създател на уебсайтове на планетата захранващ 43% от всички уебсайтове. Това, което мнозина не знаят е, че WooCommerce е най-популярната платформа за електронна търговия (да, дори по-популярна от Shopify), с 6,6 милиона потребители в световен мащаб.
Поради природата на WooCommerce с отворен код, може да персонализираш всеки аспект от своя магазин и лесно да добавяш персонализирани разширения.
Какво е CloudCart?
Също като Shopify, CloudCart е цялостно решение за изработка на онлайн магазин, при който не се притесняваш за нищо допълнително – като уеб хостинг, сигурност, кеширане и други детайли.
CloudCart предлага интеграции с множество контрагенти, което прави работата с платформата изключително лесно и удобно. Пълни интеграции с доставчици, банкови институции – защита и спокойствие за един собственик на онлайн магазин.
Важното е да споменем, че CloudCart е изцяло българска компания, която оперира в цял свят.
Решението да изберешп между трите платформи зависи изцяло от твоите нужди и ниво на умения.
Какво да търсиш в своята платформа за електронна търговия?
Има няколко неща, които абсолютно трябва да имаш предвид, когато стартираш с изработка на онлайн магазин. Тези ключови фактори ще ти помогнат да решиш коя платформа е по-подходяща за твоите специфични нужди:
- Бюджет – Първоначалните разходи за стартиране на напълно функционален магазин за електронна търговия.
- Лесна употреба – Трябва да е лесно за употреба дори и за абсолютно начинаещи.
- Методи на плащане – Трябва да има поддръжка за множество методи на плащане (напр. PayPal, Stripe и други търговски процесори).
- Интеграции – Броят услуги и инструменти на трети страни, които можете да интегрираш, за да развиеш бизнеса си с електронна търговия.
- Мащабируемост – Платформата трябва да може да се мащабира с разрастването на твоя бизнес.
Това са основните изисквания, които всички собственици на онлайн магазини трябва да имат предвид. Въпреки това, в зависимост от твоите нужди, може да искаш да разгледаш и други опции като доставка, управление на инвентара, фактуриране, данъци, дропшипинг и т.н.
Нашата цел с тази статия е да разгледаме задълбочено как CloudCart, Shopify и WooCommerce се отнасят към тези основни изисквания и кое от тях е най-подходящо за твоите нужди.
Като се има предвид това, нека започнем нашето сравнение между CloudCart, Shopify и WooCommerce.
Цена за използване на различните платформи
Цената често е най-важното съображение за собствениците на уебсайтове за електронна търговия. Трябва да оцениш разходите за започване, като същевременно имаш предвид променливите разходи за допълнителни услуги и софтуер.
Цената на CloudCart
CloudCart има няколко плана за изработка на онлайн магазин чрез тяхната платформа. Цените започват от 14 евро на месец с плащане за година. Това е пакетът Baby Pack. Най-високият им план е CC Master, който започва от 249 евро на месец с плащане за година. Обаче от CloudCart и имат Unicorn план специален за бизнеси, които са доста големи като там предлагат още по индивидуални ценови пакети изготвени конкретно за дадения бизнес.
Важно е да уточня, че цените на различните пакети са без включено ДДС, което е важно при планиране на разходите на бизнесите.
В CloudCart няма такси за всяка транзакция, както в Shopify (повече за това долу).
Цената на Shopify
Shopify прави супер лесно стартирането на онлайн магазин. Техният основен план започва от $29 на месец (таксуван годишно) и може да надстроиш до план Shopify за $79 или план Advanced Shopify за $299 на месец.
Всеки от тези планове включва SSL сертификат и уеб хостинг. Той ще се предлага с поддомейн с марка Shopify (напр. https://your-store.myshopify.com).
Ако искаш да използваш собствено име на домейн .com (примерно), ще трябва да го закупиш отделно. Ценообразуването за редовно име на домейн .com обикновено започва от $14/година.
Основният план на Shopify идва с достатъчно функции за създаване на нов онлайн магазин. Може да добавиш неограничен брой продукти, 2 потребителски акаунта, неограничено съхранение на файлове и други основни неща.
Това ценообразуване обаче не включва инструменти и добавки на трети страни, които ще ти трябват, за да изведеш Shopify магазина си на следващото ниво. С разрастването на бизнеса ти тези разходи ще започнат да се увеличават и скоро ще плащаш много повече от основния план.
Плащанията са друг фактор, който влияе върху твоите разходи. Shopify предлага собствено решение за плащания, което струва 2,9% + 30 цента на транзакция за основния план.
Ако искаш да използваш шлюзове за плащане на трети страни или собствен акаунт на търговец, тогава ще бъдеш таксуван с фиксирана такса от 2,0% за всички транзакции. Може да намалиш тази такса до 0,5%, като използваш плана Shopify Advanced, който струва $299 на месец.
Тези такси за обработка на плащания са доста високи при използване на външни портали за плащане. Ако обаче тепърва започваш и искаш да използваш решението Shopify Payments, тогава таксите са сравнително сравними с популярни платформи като Stripe и Braintree.
Shopify също предлага план наречен Shopify Starter Plan, който струва $7,00 / месец. Този план ти позволява да добавяш бутони за купуване към всеки сайт или да използваш Shopify за лични продажби в избрани региони.
Например, може да създадеш уебсайт на WordPress и да добавиш Shopify бутони за покупка там. Въпреки това, ако вече правиш уебсайт на WordPress, използването на WooCommerce ще ти позволи да предложиш много по-добро изживяване.
Цената на Woocommerce
WooCommerce е плъгин за електронна търговия за WordPress.org (известен също като самостоятелно хостван WordPress). Той е с отворен код и се предлага като безплатен плъгин.
Ще ти трябва обаче име на домейн, SSL сертификат и хостинг акаунт в WordPress, за да стартираш магазин на WooCommerce.
Обикновено името на домейн струва 30-50 лева, SSL сертификатът струва също толкова (можеш да намериш и безплатен), а уеб хостингът струва около 15 лева на месец. Това е доста евтино, особено когато тепърва започваш.
За щастие, има няколко хостинг компании, които сега предлагат специализирани планове за хостинг на WooCommerce, които значително намаляват разходите.
Както може да видиш, разходите за стартиране на основен магазин с WooCommerce са значително по-ниски от Shopify. WooCommerce също така не ти начислява процентна такса върху транзакциите, което е много хубаво предимство.
Имай предвид, че разходите за WooCommerce започват да се увеличават, когато купуваш платени разширения. Твоите разходи за хостинг също ще се увеличат с разрастването на онлайн магазина.
Едно ясно предимство от използването на WooCommerce обаче е, че често може да намериш безплатни алтернативи на премиум теми и платени разширения. Може също така да контролираш разходите си, като купуваш само инструментите и добавките, когато имаш нужда от тях.
С броя безплатни теми и безплатни добавки налични за WooCommerce, той е победител по отношение на цената.
Употреба
Повечето потребители стартиращи онлайн магазини, не са уеб дизайнери или разработчици. Дори потребителите, които са запознати с основни концепции се нуждаят от платформа, която е лесна за използване и не им пречи в дългосрочен план.
Нека да видим как CloudCart, Shopify и WooCommerce се подреждат по отношение на удобството за потребителя.
Употреба на Shopify
Shopify е напълно хоствана платформа, което означава, че не е необходимо да инсталираш, управляваш или актуализираш софтуер. Освен това не е нужно да се притесняваш за проблеми със сигурността, производителността, архивирането и съвместимостта.
Веднага след като се регистрираш, може да избереш дизайн от много от безплатните теми на Shopify. След това те превеждат през персонализирането и след това ти помагат да добавяш продукти.
Shopify идва с интуитивен интерфейс за плъзгане и пускане (drag and drop). Управлението на продуктови страници, продажби и инвентар в Shopify е лесно.
Един недостатък на това направлявано, изпипано и силно оптимизирано потребителско изживяване е, че то ограничава твоя контрол. Може да използваш само инструментите за проектиране и разработка, предоставени от Shopify, или добавките налични на техния пазар.
Това обаче не е толкова лошо, колкото звучи. За повечето потребители големият избор от разширения и теми налични в Shopify е повече от достатъчен, за да започнат и да развият своя онлайн магазин.
Употреба на Woocommerce
WooCommerce не е хоствана платформа като Shopify. Това означава, че ще трябва да инсталираш приставката WooCommerce, да управляваш актуализациите, да поддържаш резервни копия и да се увериш, че уебсайтът е защитен.
Има много безплатни и платени добавки, които могат да автоматизират повечето от тези задачи вместо теб. (Или може да се довериш на компания като PRFirm, която да ти изработи и поддържа онлайн магазина.)
WooCommerce е супер гъвкав, когато става въпрос за персонализиране. Имаш пълен контрол върху цялата платформа. Може да добавиш всякаква функционалност, която може да си представиш към уебсайта си с помощта на повече от 59 000+ добавки за WordPress.
Въпреки това, няма вграден конструктор на дизайни с плъзгане и пускане. Може да използваш един от създателите на страници на WordPress като SeedProd, Elementor, WPBakery или друга.
Най-големият недостатък на гъвкавостта е, че идва с кривата на обучение и изисква повече практическо управление на твоя уебсайт. Също така трябва да се регистрираш за акаунт на търговец или подобна услуга като Stripe / PayPal.
Употреба на CloudCart
CloudCart точно като Shopify е напълно хоствана платформа, което означава, че не е необходимо да инсталираш, менажираш или актуализираш софтуер. Освен това не е нужно да се притесняваш за проблеми със сигурността, производителността, архивирането и съвместимостта на сайта.
Имаш магазин с дизайни, които можеш да използваш за сайта си напълно безплатно. Но ако търсиш нещо, което да се откроява – винаги можеш да закупиш индивидуално решение от екипа на CloudCart.
Компанията работи с множество големи брандове у нас като ПФК Левски София, Зора, Т Маркет, Сладкарници Неделя, БМВ, Виваком, Ресторанти Джанъм и много други.
Въпреки че съветникът за ръководена настройка на WooCommerce е полезен, той не се доближава до изживяването и лекотата на използване на CloudCart.
Начини на плащане
Има много шлюзове за плащане, които може да използваш, за да приемаш плащания онлайн. Някои методи на плащане може да не са подходящи за теб, а други може да не са достъпни за твоите клиенти.
Ето защо е важно избраната от теб платформа да предлага множество опции за плащане. Нека да разгледаме как се сравняват CloudCart, Shopify и WooCommerce, когато става въпрос за интеграции на плащанията.
Начини на плащане в Shopify
Shopify предлага много опции за плащане, които клиентите могат да използват по време на плащане. Той има собствено решение за плащане наречено Shopify Payments (задвижвано от Stripe), както и всички популярни шлюзове за плащане от трети страни.
Проблемът е, че Shopify начислява допълнителна такса от 2% за всяка транзакция извършена чрез шлюзове за плащане на трети страни. Това е в допълнение към таксите за транзакции начислени от платежния портал. Може да намалиш таксата до 0,5%, като плащаш $299 на месец за Advanced Shopify плана.
Shopify Payments има такси за кредитни карти, но няма други такси за транзакции. Тарифите за кредитни карти започват от 2,9% + 30 цента за основния план и стават по-ниски за други планове.
Начини на плащане в WooCommerce
WooCommerce предлага плащания чрез PayPal и Stripe по подразбиране. Те също имат решение за плащания с WooCommerce захранвано от Stripe.
Той поддържа и всички други популярни доставчици на платежни услуги. Може да инсталираш интеграции за плащане за Authorize.net, Amazon Pay, Square, Alipay и много други.
За шлюзовете за плащане WooCommerce дори има поддръжка за много регионални и по-малко популярни услуги за плащане. Тъй като няма бариера за влизане, всяка разплащателна компания може да създаде добавки за WooCommerce и да предостави поддръжка за него.
Например, може да използваш безплатния плъгин Stripe Payment Gateway за WooCommerce от FunnelKit вместо опцията WooCommerce по подразбиране. Предлага се с допълнителни функции като лесен съветник за включване, експресни плащания на Google и Apple Pay и други.
Като самостоятелно хоствана платформа, ти таксуваш само такси за транзакции от твоя платежен портал или твоята банка. Освен ако не използваш WooCommerce Payments, WooCommerce никога не ти начислява % такса за плащания с кредитни карти, което е основен плюс.
Ако изборът на собствен акаунт на търговец и използването на шлюз на трета страна е важно за теб, тогава ще спестиш МНОГО пари, като използваш WooCommerce.
Ако си малък магазин и желаеш да използваш Shopify Payments, който има същите тарифи за кредитни карти като Stripe / Paypal, тогава няма значение.
Начини на плащане в CloudCart
CloudCart предлага богато разнообразие от начини на плащане, за да улесни както търговците, така и техните клиенти. Платформата поддържа плащания с дебитни и кредитни карти, интеграции с водещи платежни оператори като Stripe, PayPal, myPOS и ePay, както и наложен платеж. Освен това, CloudCart позволява активиране на разсрочени плащания чрез TBI Bank и други финансови партньори, което дава възможност на клиентите да купуват по-лесно, без да натоварват бюджета си.
Гъвкавостта в разплащанията е ключов фактор за успеха на онлайн магазините, а CloudCart осигурява бърза и сигурна обработка на транзакциите. Благодарение на автоматизирани процеси и защити като 3D Secure, търговците могат да предложат надеждно и удобно пазаруване, което повишава доверието на клиентите и намалява процента на изоставени колички.
Интеграции и добавки
Без значение колко стабилна е една платформа за електронна търговия, винаги ще има нужда от инструменти и услуги на трети страни, за да развиеш своя магазин.
Например може да имаш нужда от софтуер за имейл маркетинг, инструменти за генериране на потенциални клиенти, инструменти за анализ, услуги за популяризиране и други.
И Shopify, и WooCommerce, и CloudCart имат директория с разширения и се интегрират с много услуги на трети страни.
Интеграции за Shopify
Shopify идва с мощен API и App Store, където може да закупиш добавки на трети страни за твоя магазин. Те имат стотици приложения в магазина покриващи всяка функция, която искаш да добавиш към магазина си.
За генериране на потенциални клиенти те имат интеграции със софтуер като OptinMonster, който ти помага да разшириш имейл списъка си и да намалиш изоставянето на количката. Има и приложения на Shopify за оптимизиране за търсачките, прегледи на продукти, отстъпки, обратно броене и други.
Магазинът за приложения на Shopify съдържа безплатни и платени приложения. Безплатните приложения обикновено се създават от услуги на трети страни, които имат свои собствени цени, и приложението само интегрира твоя магазин към техните API. Цените за платени добавки варират и повечето приложения предлагат месечни абонаменти.
По отношение на числата, има по-малко добавки и разширения за Shopify, отколкото за WooCommerce / WordPress. Това е така, защото може да е трудно приложение да бъде включено в техния магазин.
Интеграции за WooCommerce
WooCommerce е с отворен код и е изграден върху WordPress. Това ти дава достъп до повече от 59 000+ безплатни WordPress плъгина и много повече платени плъгини.
Може да използваш тези добавки, за да добавиш шлюзове за плащане, генериране на потенциални клиенти, SEO за електронна търговия, оптимизация на производителността, интегриране на социални медии и почти всяка функция, за която се сетиш.
Поради по-ниската бариера за влизане има много повече интеграции и добавки налични за WooCommerce, отколкото за Shopify и CloudCart. Почти всички инструменти и доставчици на услуги на трети страни имат свои собствени добавки за безпроблемно интегриране с WooCommerce магазин.
Може също така да наемеш професионален WordPress разработчик, който да създаде интеграция или плъгин само за твоя собствен уебсайт.
Като цяло е важно да имаш предвид, че WooCommerce е много по-лесен за персонализиране от Shopify & CloudCart.
Интеграции за CloudCart
CloudCart се отличава с широка гама от интеграции, които улесняват управлението на онлайн магазини и подобряват потребителското изживяване. Платформата предлага свързаност с популярни ERP и складови системи, счетоводен софтуер, маркетингови инструменти и куриерски услуги. Сред ключовите интеграции са Google Analytics, Facebook Pixel, Google Tag Manager, както и водещи CRM решения, които помагат за автоматизиране на продажбите и маркетинга.
Освен това, CloudCart поддържа директна интеграция с доставчици на логистика като Speedy, Еконт и DHL, което улеснява обработката и проследяването на пратките. Благодарение на API възможностите и готовите плъгини, търговците могат безпроблемно да свържат магазина си с различни платформи, оптимизирайки процесите и увеличавайки продажбите си.
Поддръжка
И WooCommerce, и Shopify, и CloudCart са доста лесни за използване. Понякога обаче може да имаш нужда от помощ, за да научиш как да направиш нещо ново в своя магазин.
Нека видим как CloudCart, WooCommerce и Shopify се справят с поддръжката и опциите, които предлагат, за да получиш помощ, когато е необходимо.
Shopify поддръжка
Shopify е напълно хоствана платформа, което означава, че те контролират софтуера и те са тези, които познават своята платформа най-добре.
Shopify осигурява 24/7 поддръжка на клиенти чрез чат на живо, телефон, имейл и X. За потребители, които искат да поправят нещата сами, Shopify предлага обширна документация, ръководства с инструкции, база от знания, видео уроци и форуми.
Той също така поддържа директория с експерти на Shopify, които може да наемеш, ако имаш нужда от допълнителна помощ или ако искаш да интегрираш решение на трета страна.
Shopify обаче не предоставя поддръжка за приложения или шаблони на трети страни, които използваш. Там ще трябва да се свържеш директно със създателя на конкретната добавка.
WooCommerce поддръжка
WooCommerce е най-популярната платформа за електронна търговия в света, което означава, че има много опции за поддръжка, които може да използваш, когато е необходимо.
Официалният уебсайт има обширна документация, уроци и ръководства, които ти позволяват да си помогнеш сами. Те също имат форуми за поддръжка, където може да получиш помощ от екипа за поддръжка на WooCommerce и други потребители и експерти. Подходяща такава общност в България е Facebook групата WordPress България, където можеш да откриеш много хора, които работят с платформата и да получиш нужната помощ.
Тъй като WooCommerce е самостоятелно хоствана платформа, твоят хостинг доставчик е отговорен за предоставянето на поддръжка при проблеми със сървъра, където е сайта.
За теми и разширения на WordPress от трети страни тези разработчици са отговорни за отговорите на въпроси за поддръжка относно техните продукти.
Поради огромната му популярност е доста по-лесно и често по-евтино да намериш разработчици, които да ти помогнат да коригираш проблеми с твоя WooCommerce магазин. Може да намериш разработчици на уебсайтове на свободна практика, за да коригираш проблеми с WooCommerce.
Колегите от PRFirm също предлагат услуги за поддръжка на WordPress & WooCommerce сайтове, където може да наемеш техния професионален екип от инженери на WordPress за бързо отстраняване на неизправности и корекции.
CloudCart поддръжка
CloudCart предлага надеждна и професионална поддръжка, която помага на онлайн търговците да управляват своите магазини без затруднения. Екипът за обслужване на клиенти е на разположение чрез чат, телефон и имейл, като предоставя бързи и компетентни решения на възникнали въпроси. Освен това, CloudCart разполага с богата база от знания, включваща ръководства, видео уроци и статии, които улесняват потребителите в работата с платформата.
За по-сложни технически въпроси или персонализирани решения, CloudCart предлага и премиум поддръжка, включваща съдействие с интеграции, оптимизации и специфични настройки. Този ангажимент към качественото обслужване гарантира, че бизнесите могат да се фокусират върху растежа си, без да се притесняват за технически проблеми.
Често задавани въпроси за платформите
WooCommerce е най-популярната платформа за електронна търговия в света. Според BuiltWith WooCommerce се използва на 28% от най-добрите 1 милион уебсайтове, следван от Shopify с 20%.
WooCommerce работи върху WordPress, който сам по себе си е най-популярният създател на уебсайтове, захранващ повече от 43% от всички уебсайтове в интернет.
WooCommerce предлага повече гъвкавост поради по-голямата си библиотека с разширения. Той работи върху WordPress, така че може да се използва за блогове и бизнес уебсайт едновременно.
Работи с всички имейл платформи като Constant Contact, Mailchimp и др. Може лесно да оптимизираш уебсайта си с помощта на SEO плъгин като All in One SEO или Yoast SEO.
Освен това получаваш още теми за WooCommerce от безплатния магазин за теми на WordPress.org. По-важното е, че може лесно да използваш инструменти за увеличаване на реализациите и възстановяване на изоставена количка (например).
CloudCart, Shopify и WooCommerce са три от най-добрите платформи за електронна търговия на пазара.
Услугите за електронна търговия, които предлагат платформи като услуги като Shopify, включват BigCommerce, Squarespace, Wix и други. Приставките за WordPress, които може да използваш като алтернативи на WooCommerce, включват MemberPress, WPForms, Easy Digital Downloads и други.