Досега повечето рекламодатели са наясно с потенциалните предложения на Facebook като канал за генериране на потенциални клиенти. Независимо дали сте магазин на дребно за мама и тати или огромен мултинационален конгломерат, шансовете са най-голямата социална мрежа на планетата да има продукт, който може да ви помогне.

Тази платформа може да идентифицира и активира тези, които се интересуват от правене на бизнес с вас. И тъй като дигиталната среда и пейзажът на поверителността се развиха, така се развиха и предложенията за генериране на потенциални клиенти от Facebook.

Актуализацията на iOS 14 на Apple през 2021 г. направи традиционния подход за изпращане на трафик към вашия уебсайт за извършване на транзакции по-труден за проследяване и приписване.

Формулярите за генериране на потенциални клиенти могат да запълнят празнотата, като позволят на публиката да изпраща своята информация за контакт директно в платформата Facebook или Instagram.

Въпреки това, тези потенциални клиенти (ако не са правилно квалифицирани) могат да бъдат с лошо качество. Messenger вече предлага леки чатботове и може да улавя същия тип потенциални клиенти, които бихте направили чрез формуляр, но чрез естествените инструменти за разговор на Facebook и Instagram.

Но има един метод за генериране на потенциални клиенти, който Facebook тихо подобрява през изминалата година – метод с потенциал да допълни удобно вашата съществуваща стратегия за генериране на потенциални клиенти.

Това са телефонни обаждания. Разбира се, стимулирането на телефонни обаждания може да не е най-секси в цифрово отношение начин да свържете бъдещите клиенти с вашия бизнес. Но максимизирането на въздействието на вашите усилия за генериране на потенциални клиенти означава да предоставите на вашата аудитория няколко възможности за връзка с вас, включително по телефона.

Как да настроите кампания за генериране на потенциални клиенти чрез телефонно обаждане във Facebook?

Опитните търговци във Facebook ще си спомнят, че телефонните обаждания са били опция от известно време. Въпреки това, преди неотдавнашното добавяне на телефонни обаждания като оптимизируемо събитие в рамките на целта за генериране на потенциални клиенти, единственият начин за стимулиране на обаждания от FB реклами беше чрез използване на целта Reach.

Това като цяло беше неефективно за стимулиране на входящи обаждания, тъй като кампаниите, оптимизирани за обхват, не направиха нищо повече от показване на рекламите ви за възможно най-ниската CPM.

Проследяването също не съществуваше. Но сега обажданията са интегрирани в целта на Facebook за генериране на потенциални клиенти и са достъпни заедно с формуляри и чатове, а първоначалната настройка е много проста.

Стъпка 1: Създайте нова кампания за генериране на възможни клиенти в Ads Manager

Стъпка 2: Изберете телефон като водеща форма в настройките на набора реклами

Стъпка 3: Създайте нова реклама и въведете телефонния номер, към който искате да насочвате входящите повиквания

Как работи телефонното генериране на потенциални клиенти?

Създаването на кампания за генериране на потенциални клиенти по телефона е толкова просто, колкото и изпълнението.

Публиката във Facebook ще види вашата реклама и вместо обичайните и персонализирани опции за CTA бутони, вашата реклама ще има CTA „Обадете се сега“.

Щракването върху бутона на рекламата или CTA ще генерира подкана на смартфона на потребителя, за да потвърди дали иска да се обади на номера, който сте въвели в Стъпка 3 от процеса на настройка. Ако потвърдят, обаждането ще премине. Толкова е лесно, нали?!

За разлика от предишните интеракции на Facebook рекламите с кликване за повикване, където проследяването беше трудно достъпно, търговците вече ще могат да видят колко хора са кликнали, потвърдили, че биха искали да започнат изходящото обаждане.

Подобно на изпратените формуляри за генериране на потенциални клиенти или инициирани чатове в месинджър, това е събитието, което алгоритъмът на Facebook ще използва, за да оптимизира кампанията за генериране на потенциални клиенти по телефона.

По същество работи подобно на целта за трафик, при която Facebook оптимизира кампанията ви към показвания на целева страница – не само хора, които са кликнали върху рекламата ви, но хора, които са направили допълнителната стъпка, за да потвърдят, че искат да се обадят на вашия бизнес.

На теория тази допълнителна стъпка за потвърждение ще намали броя на случайните кликвания върху бутони и ще гарантира, че хората, които се обаждат на номера са легитимни потенциални клиенти.

Как генерирането на потенциални клиенти по телефона се представи за нас?

В нашата агенция имаме няколко клиента, в които може да се тестват тези стратегии доста добре. Един от тези клиенти е компания за продажба на врати, където няколко месеца пробвахме как ще се представят рекламите за генериране на потенциални клиенти чрез телефонни обаждания.

Клиентът търсеше начини да подсили съществуващия си поток от потенциални клиенти във Facebook, който преди се състоеше от формуляри за генериране на потенциални клиенти и опция за потребителите да посещават уебсайта им, за да разглеждат каталога с продукти.

Установихме, че целта за водещи телефони ефективно стимулира входящите повиквания. Средният CPL за водещ формуляр беше около 100 лева, когато входящо телефонно обаждане беше около 4 лева. Но преди да започнем да пукаме тапите от шампанско, се оказа, че има много входящи обаждания с лошо качество.

  • Около 50% от обажданията не са стигнали до менюто IVR (интерактивен телефонен отговор).
  • Близо 15% от обажданията са преминали и са говорили с търговски представител.
  • Но тези, които са говорили с представител, са се квалифицирали с 2 пъти по-висок процент в сравнение с водещите клиенти.

В крайна сметка цената на нетен квалифициран потенциален клиент беше относително по-висока от тази на формуляра за потенциални клиенти и клиентът реши да поддържа кампанията за генериране на потенциални клиенти по телефона с една идея по-висок бюджет, за да може в дългосрочен план нещата да се подобряват.

Как да увеличите максимално потенциала на кампаниите за генериране на клиенти по телефона?

Кампания за генериране на потенциални клиенти по телефона ще накара телефона ви да звъни. Така че ще искате да имате подходящ персонал, посветен на отговора на входящи обаждания за продажби.

Наличие на план за входящи обаждания

За малки фирми, устойте на изкушението да използвате личния си телефон и вместо това разполагайте със специална, редовно наблюдавана линия за целта.

Бъдете подготвени с подходящ поздрав и сценарий, като знаете, че хората, които се обаждат на тази линия са потенциални клиенти, които търсят повече информация за вашия бизнес и продукт.

Ако вашата компания използва автоматизирано телефонно меню, имайте предвид, че вероятно ще видите изоставяне на много входящи повиквания. Това може да е добро или лошо нещо в зависимост от вашия квалификационен процес.

Твърде много обаждания с лошо качество ще натоварят вашия екип по продажбите, докато вашата система от автоматизации може да елиминира иначе качествени потенциални клиенти, защото се разочароват от чакането.

Помислете за софтуер за проследяване на обаждания за допълнителна информация

Данните от платформата на Facebook ще ви покажат всички KPI и показатели, които се извършват в платформата: импресии, кликвания върху вашата реклама, потвърждения на обаждания и т.н.

Но след като напуснат Facebook и започнат разговора, това е всичко. Решенията за проследяване на обаждания като Invoca или CallRail могат да предоставят допълнителна информация, за да ви предоставят по-ценни данни, като продължителност, качество и процент на реализация на обаждането.

Тези платформи също ви позволяват да създавате допълнителни телефонни номера за конкретни вътрешни цели, така че не е необходимо да разчитате на съществуващи номера.

Умно ретаргетиране

Ако сте нервни от обема на обажданията, които може да генерира кампания за търсене на потенциални клиенти, или не виждате качеството, ако вече сте я изпробвали, помислете за използването на телефонни обаждания като метод за контакт само за пренасочване.

Започнете с качване на списък с предишни потенциални клиенти, с които не сте се свързвали, с предложение за обаждане за повече информация.

Вместо да използвате формуляр или чат, вижте дали тази аудитория е по-склонна да конвертира чрез телефонно обаждане.

Можете също така да използвате телефонните обаждания като възможност да увеличите продажбите на съществуващи клиенти, които може да отговарят на условията за стимули.

Освен това не се страхувайте да се задълбочите в демографските данни и да приспособите кампаниите за генериране на потенциални клиенти по телефона към сегменти от аудиторията, които не извършват реализации чрез повече дигитални методи. Всичко е с цел да предоставите на клиентите си различни начини да се свържат с вас.

Използвайте lifetime бюджети към кампании за част от деня

Вероятно не искате телефонът ви да звъни по всяко време на нощта. Тъй като вашият екип вероятно е на разположение да отговаря само на обаждания през определени работни часове, ще искате да сте сигурни, че рекламите ви няма да се показват, когато нямате налични хора.

Освен ако не искате ръчно да поставяте на пауза и да възобновявате кампанията си за генериране на потенциални клиенти по телефона всеки ден, трябва да го разделите чрез автоматизация. За да направите това, ще трябва да изберете lifetime бюджет или на ниво кампания, ако използвате оптимизиране на бюджета на кампанията…

… ИЛИ на ниво рекламен сет…

Избирането на „Пускане на реклами по график“ ще даде възможност на вашите реклами да се показват избирателно, когато искате, вместо по всяко време от денонощието.

Рекламодателите също могат да пускат реклами по време, специфично за часовата зона на зрителя или часовата зона по подразбиране за рекламния акаунт.

Финални думи

Привличането на телефонни обаждания към вашия бизнес чрез Facebook е жизнеспособна тактика за рекламодателите благодарение на някои скорошни актуализации на кампаниите за генериране на потенциални клиенти във Facebook.

Извличането на най-доброто от телефонните потенциални клиенти ще изисква предварително планиране и солиден процес, който гарантира, че входящите потенциални клиенти се насочват бързо към точните хора.

Въпреки това, след като тези процеси бъдат разработени, резултатът може да бъде допълнителен източник на потенциални клиенти с високо намерение, които преобразуват по-добре от по-традиционните тактики.

Както в случая с почти всеки аспект на дигиталния маркетинг, си струва да се изпробва и този…

Leave A Comment

Големи брандове, които ни се довериха

Ще се радваме да помогнем.

Свържи се с нас и нека заедно започнем дигиталната трансформация на твоя бизнес.

Пиши ни