YouTube и TikTok са „налазени“ от 20-ина бро-та с „пасивен доход“, които искат нашето внимание – и нашите пари.

Себастиан Джорджиу мрази извиненията.

Той е само на 24 години, но управлява „седемцифрена маркетингова агенция“. Притежава няколко „автомобила на мечтите“ и в момента строи „луксозната си къща“ в Скотсдейл, Аризона. Според самия него, той е продуктивен през 98% от времето си – всеки ден.

От „кльощав дебелак“ се е превърнал в “мускулест” успял човек.

Вярва в Бог. Роден е в бедно семейство, имигрирало от Румъния, и забогатява просто защото решава да го направи. И щом той е успял, защо вие да не можете?

Ако сте човек на 20 години и нямате Ламборджини, трябва да седнете и да проведете сериозен разговор със себе си защо нямате Ламбо„, каза той в подкаст през януари. „Това е толкова лесно, а навън има толкова много пари, които чакат само да ги вземете.“

Той е прав, поне в последната част…

Наистина има толкова много пари, а Джорджиу е само един от безбройните онлайн инфлуенсъри, които са се посветили на това да ни научат как да получим част от тях.

Тези гурута често споделят общи интереси – спортни коли, ръчни часовници, бойни спортове, строги диети, емотикони с и дълги нишки в Twitter – но обикновено печелят милионите си по няколко различни начина.

За Джорджиу това е комбинация от повечето, ако не и всички, от най-разпространените източници на приходи за този клас предприемачи: бизнес с къщи и коли, продажба на онлайн курсове, крипто хазарт, дигитален маркетинг, реклами в YouTube и, което е от решаващо значение – дропшипинг.

Клиповете, представяни от YouTube инфлуенсърите като лесен начин за получаване на „пасивен доход“, често се използват като улеснение за зрителите да се запишат за онлайн курс на инфлуенсъра „само“ за няколко хиляди долара, който може и да не ви научи на нищо;

Ако прегледате форумите за дропшипинг, ще откриете много хора, които са похарчили всичко, което са имали, за реклами във Facebook и Google, за да продават продуктите си, само за да натрупат огромни дългове.

Но според Джорджиу и другите „богаташи“ като него – Алекс ХормозиИман ГаджиДжордан УелчАндрей ДжикхМакс МахерБрет МалиновскиМайк ВестилТан Чудхури – получаването на пасивни доходи е толкова лесно, колкото гледането на видео в YouTube.

Много от тях озаглавяват постовете си с някаква вариация на „44 ИДЕИ ЗА БИЗНЕС С ПАСИВЕН ДОХОД, КОИТО ДА НАПРАВИТЕ САМО С 1 000 долара“ или „Гледайте тези 55 минути, ако искате да сте милионер през 2023 г.”

Гледайте достатъчно дълго съдържанието на „hustle bro-тата“ и ще придобиете усещането, че сте идиот, защото никога преди това не сте стартирали собствена компания за маркетинг с изкуствен интелект (тези момчета са много навътре и в тази тема в момента, по очевидни причини).

Извадка от някои скорошни заглавия в YouTube: 

  • „7 неизползвани бизнес ниши с изкуствен интелект, които да започнете сега“,
  • „Намерих най-лесния начин да спечеля 1000 долара с изкуствен интелект“,
  • „Използвайте изкуствения интелект, за да напреднете, докато другите се паникьосват (подгответе се сега)“).
Това е нещо като тяхно мото: 

Всяко време или пари, които не използвате за печелене на още повече пари, са загубено време.

Лесно е да се подиграваме на този светоглед, който е колкото банален, толкова и неприятен.

Типичният мем на „hustle bro“ включва изображение на Леонардо ди Каприо в ролята на Джордан Белфорт или на Килиан Мърфи в ролята на героя му от „Peaky Blinders“, както и баналности като „твоята мрежа е твоята нетна стойност“, които насърчават приоритизирането на парите и самоусъвършенстването пред взаимоотношенията и свободното време.

Гурутата насърчават последователите си не само да станат неизмеримо богати, но и да увеличат максимално времето, прекарано в „подобряване на себе си“, под което често разбират интензивни тренировки, крайно строги диети или въздържане от порно и мастурбация.

Те са изначално недоверчиви към всяка институция или интелектуално движение, което не е насочено единствено към преследване на пари, популярност и големи печалби.

Младите гурута на бързото забогатяване обаче дължат своята популярност на по-възрастните мотивационни оратори: Тони Робинс, Грант Кардон и Гари Вайнерчук, които са натрупали богатство, разказвайки на други хора как да повторят собствените им бизнес успехи.

Подобно на по-младите си колеги, тези мъже често изразяват дълбоко недоверие към висшето образование и правителството, като насърчават последователите си да посветят времето и парите си, за да се научат как да продават себе си и своите предприемачески начинания.

Понякога това може да е точно това, което хората искат да чуят.

Стив Мачуга, 46-годишен ветеран от Лос Анджелис, открива Грант Кардон чрез Audible в момент, когато и бизнесът и бракът му се разпадат.

„Голям привърженик съм на поемането на отговорност за собствените си действия, защото това ти дава възможност да се изкопаеш от всяка дупка, в която си се заровил“, казва той. В противовес на това, че ми бяха раздадени лоши карти, но това е животът. Много хора, включително и бившата ми съпруга, просто живеят живота си по този начин.“

Чрез Кардон той открива ветерани, превърнали се в мотивиращи инфлуенсъри, като Джоко Уилкинк и Дейвид Гогинс, както и Джо Роган, чиито послания го насърчават да възобнови благотворителната си организация, която помага на ветерани с психично здраве чрез игри. Това, което не харесва обаче е по-младото поколение гурута в YouTube, които изглеждат по-заинтересовани да експлоатират последователите си с онлайн курсове за изучаване на дропшипинг или схеми за бързо забогатяване с крипто и chatGPT.

„Не следвам повечето от тези 23-годишни технологични брота и крипто деца“, казва той. „Аз съм на 46 години. Цялата тази работа ми звучи като:

„Добре, 23-годишен пич, моля те, кажи ми с целия си огромен опит, че току-що си излязъл от гимназията преди няколко седмици, как ще ме научиш как да живея живота си“.

Проблемът е, че никога не е било по-лесно да изглеждате като бизнес гуру милиардер.

В крайна сметка Ламбо може да се наеме, а е необходимо само едно вирусно видео, за да ви повярват милиони хора, че можете да им помогнете да забогатеят. В днешно време е твърде трудно да се изгради необходимата SEO оптимизация, за да може продуктът ви да заеме първата страница в Google, а рекламите във Facebook не постигат същата възвръщаемост на инвестициите, както преди.Но интересът към дроп шипинг, крипто и Ai през последното десетилетие само нараства, особено през последните пет години. Джарвис Джонсън, популярен 30-годишен YouTuber и подкастър, обвинява поне отчасти за този ръст TikTok, където е много по-лесно да те видят милиони хора, независимо от това колко последователи имаш или каква SEO оптимизация си изградил. С други думи, лесно е да станете вирусен, като небрежно споменете факта, че сте спечелили милион долара от дроп шипинг, и да се надявате да превърнете тези зрители в хора, които ще ви платят хиляди долари за вашия онлайн курс „Въведение в дроп шипинга“.Това е все едно Марк Зукърбърг да прави един от тези подкастове и да каже:

„Просто създайте социална мрежа!“

Но никой не може да повтори това, защото вратата вече е затворена!

Твърденията на гурута като Джорджиу и други млади “милионери“ от YouTube често са неясни и необосновани. Неотдавна ютубърът Антъни Вичино публикува задълбочено (но учтиво) разобличаване на много от стратегиите, използвани от тези типове, които включват смесване на различни определения за „милионер“, използване на рискови печалби в криптовалути, за да докажат своята инвестиционна експертиза, и намек, че „всеки“ може да направи това, което те са направили, и да забогатее, ако просто работи достатъчно упорито.

(Както Вичино посочва: Много хора отдавна работят упорито!).

Детайлите в твърденията на Джорджиу са много по-малко убедителни от факта, че той е млад, добре изглеждащ и харизматичен човек, който изглежда има всичко.

Дали последователите му ще се възмутят от някои други негови мнения – че съпругата на един мъж не трябва да има приятели мъже или да работи извън дома, че той „трудно би се сработил с някой, който е дебел“, че има само два пола, че мъжете на 20 години, които не притежават спортни коли за сто хиляди долара, са глупави – практически не е важно.

„Хората ще кажат, че не съм в контакт с реалността“, казва той в прословутия видеоклип за Ламбо, “- на тях им казвам – да го духат“.

Ако черпите идеи за печеливш бизнес с изкуствен интелект или за дропшипинг от видеоклипове със стотици хиляди гледания, вие вече сте загубили.

Това е въпрос на медийната грамотност (за още от нея виж lifehack.bg), а не на бизнес или наука. И е много по-трудно да се научи, отколкото да се гледа видео в YouTube, което в общи линии се свежда до: „Осем лесни начина да загубите спестяванията си“
==========

P.S. Всичко гореописано беше една от основните причини да създам това място Мастърхак, където да коментираме реалността и истински важните неща, които в крайна сметка науката и времето доказаха, че работят. До колко се справяме, ще кажете вие…

About the Author: Христо Стоянов

Христо Стоянов е управител на Lifehack Media Group Ltd в чието портфолио влизат една от най-популярните онлайн медии за бизнес, предприемачество, маркетинг, психология, навици и продуктивност lifehack.bg и клубът с най-полезното съдържание на български MasterHack, който се развива успешно вече над 6 години.

Leave A Comment

Големи брандове, които ни се довериха

Ще се радваме да помогнем.

Свържи се с нас и нека заедно започнем дигиталната трансформация на твоя бизнес.